snurrebroom Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 Hei Er det skadelig å sette inn hardere fjær, eller legger inn noen skiver i resirkventilen ? vil lyden bli høyere vis fjæren blir hardere? voouthusssj :thumb Er en resirk ifra biltema lik forge 007 det er snakk om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 desto slappere fjæren er , jo lettere dumper den.. og desto hardere fjæren er så trenger den mer trykk for og dumpe.. ;) Jeg har forge 007 sin resirk ventil , og har en fjær som tåler over 1 bar, men jeg lader 1.5 også så den fjæren er perfekt til mitt bruk :) turbofun har fjærer og oversikt over hvilken fjær som passer til hvilket trykk ;) Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 hvis du kjører bil med org. motor (org. ladetrykk = 0,6bar) så bør du bruke den mjukeste fjøra hvis du kjører chippa bil (høyere ladetrykk = 1.2bar) så bør du bruke den mellomste fjæra å kjøre med hardere fjør enn detta er skadelig for turboen... men en ting du bør gjøre straks er å demontere resirken å smøre den inn med fett innvendig! den har lett for å henge seg opp/bli ødelagt ellers... Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkmobile Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Har du åpent sportluftfilter? Det er nok det meste du kan gjøre for å få dump-lyden. Det står mer om dette i ein Sticky tråd øverst i A4 delen "Dump vs resirk" mener eg den heter. Siter Jetta 85 - The funkmobile Seat Leon - Bruksbil Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg