Gå til innhold

grand voyager 99 2.5 TD..vinduer..problem løst!!!!!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har en 99 GV 2,5 TD som lider av følgende symptomer:

Vinduene går ikke opp passasjerside framme og bak så lever de sitt eget liv.

Venstre side bak går opp men ikke igjen...Den trenger litt hjelp da.

Knappene på fører siden virker som de er "ute av ledd" hahaha

Samme på knappen på høyre vindu bak.

Akkurat som de er knekt på en måte.

Jeg har sett at det finnes et eget relè til vinduene, kan det være den?

Evt kontrollpannelet i førerdøren?

Mulig dette ikke har noen sammenheng, men sentrallåsen lever også sitt eget liv...Spesielt når det er kaldt.

Setter pris på råd og hjelp til hvordan jeg kan få løst dette?

Til info.

Ingenting feilmeldinger kommer opp ved avlesning på verksted.

Endret av anna_viktoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være flere ting.

Vindu foran h.side:trolig(e) årsak(er),kan være defekt motor,ledningsbrudd mellom dør/karosseri,def bryter på fører- eller passasjerdør.

Med vinduene bak regner jeg med du mener de helt bakerst på hver side?

Om bryteren kjennes løs/knekt kan det være bryter som er problemet,men har også erfart at motorene til vinduene bak ryker,og bare går en vei.

Sentrallås: Regner med at problemet er at den låser seg igjen umotivert når du prøver å låse opp?? Da er det trolig feil på sensoren som sitter bak på låsesylinderen i ene eller begge framdører.

Håper dette er til hjelp for deg. :)

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar...virker ganske sannsynlig det du sier ja:)

jeg har sett at det er noe som heter vindusheis rele...hva skjer hvis den er gåen?ryker alle vinduene da?

Vinduene på fører siden er helt topp ser du, og alt det andre sluttet å virke på en og samme dag.

vil du være enig at problemet kan være elektronisk i stedet for mekanisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha studert bilder av vinduskonsoll montert på førerdør samt sjekket bilen, så kom jeg frem til at de "styrepinnene" under knappene satt fast.

Jeg demonterte hele konsollen, tok ut pinnene og renset dem og smurte dem opp og ja...hurraa...nå funker alle vinduene...

Av og til så er det enkleste det beste...fikk opplyst at ny del kom til å koste nesten 9000.- så det var verdt en liten egen innsatts.kostet meg ingenting.Tok totalt 30 min å å fikse dette selv.

Takk til deg scodaracing som foreslo def.bryter....

Ha en suuuper helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider