lulle Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 kan det være fordel i sette chevy 305 topper på en 350.. mener 305 topp har 60 cc kammer, og 350 64 cc.. med samme ventilstørrelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Eneste du oppnår med det er vel feil diameter på forbrenningskammeret iogmed at 350 har større borring. Mistenker at det vil medføre enkelte bieffekter. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Er jo en relativt vanlig trimmåte det å sette på topper fra mindre motor, om det er OHC så er det ofte hissigere kam i de mindre motorene da, bivirkningene er ofte mindre ventiler, mindre dim på forbrenningskammer og andre kanaler, hva som gjelder på disse vet jeg ikke. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Eneste du oppnår med det er vel feil diameter på forbrenningskammeret iogmed at 350 har større borring. Mistenker at det vil medføre enkelte bieffekter. ok, ventilene har samme diameter som 350. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 ok, ventilene har samme diameter som 350. denne toppen skal være fra 305, har nøyakti samme mål på eksos, innsug, ventiler og vannkanaler som 350 toppen, men mindre forbrenningskammer, må vell bare være en fordel å bruke de.. hiv dere på å kommentere..:iconsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Fordelen med høyere komp er jo bedre og mere effektiv motor... men over 10,5 i komp å du må ha i tilsetting, kjøre E85 eller annet... ALLE SB topper til gallem SB Chevy passr om hverandre... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Fordelen med høyere komp er jo bedre og mere effektiv motor...men over 10,5 i komp å du må ha i tilsetting, kjøre E85 eller annet... ALLE SB topper til gallem SB Chevy passr om hverandre... vil den da komme over 10.5 i komp hvis man bruker disse..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 er vel en grunn til at dette ikke er en vanlig måte å trimme en 350 på... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 er vel en grunn til at dette ikke er en vanlig måte å trimme en 350 på... skal ikke trimme .. toppene som sitter på har stor slark i ventilstyringen så det kommer blårøyk.. så har det seg sånn at jeg har topper liggende fra 305.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Hvilken type stempler har du? hvis du har dish-stempler er det ikke noe problem uansett... :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Hvilken type stempler har du? hvis du har dish-stempler er det ikke noe problem uansett... :D motoren er borret med 0,30 og men flathead stempel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 Da er det fare for at du får veldig høy kompresjon...det finnes det heldigvis kalkulatorer for på nett. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 Da er det fare for at du får veldig høy kompresjon...det finnes det heldigvis kalkulatorer for på nett. okei... har du en link til denne kalkulator..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 et søk på google ga meg dette som første treff: http://www.csgnetwork.com/compcalc.html men det finnes mange andre. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.