Gå til innhold

Einar`s `91 Mercedes-Benz E 300TD Turbo Sportline


Einar

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Joa, fikk den på veien, så slo murphys law til, murphy kom å revna en vannslange, når jeg stoppa bilen når tempen steig bråkjapt så var skaden allerede skjedd, toppen sprekt. Tatt av toppen, må få taki en ny en.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uflax!!

hvordan er det å få tak i deler til turbodiesel?

hadde planer om å kjøpe en 93 e300tdt med noe fusking, men slo det fra meg. regnet med det ble å koste mye i deler for å få den ok igjen. så det ble e220 isteden.

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er motor montert ferdig, bil prøvekjørt og alt virker ok igjen, har nå skifta; rådelager, stempelringer, topp, og tilslutt kam da min fant ut at den ville knekke, når er motoren sammen igjen, og alt virker ok.

 

Da er det litt mere arbeide i morra, rep av eksos og skifte av bremserør bak, jippi.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprek vogn, er faktisk første gangen jeg tror jeg ser en annen merce enn min w210 med fargen: 481 bornite (blackberry) metallic :D Kul farge det

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en 190 i den farga, en kompis som har samme farga på sin 230TE, og hadde samme farge på sin 230E som han nettopp solgte, i tillegg til det så går det en 202 i samme farge i nabogata.

Sjelden farge, men det kryr av dem her nå.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro og se at bilen blir fikset. Hatt noen timer i den kan du si. Kjøpte den av kompisen min du. Gikk litt på todden og denne bilen.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjøpte den nok av han da, må vel snart ta en telefon til han, bilen ble solgt med fri omreg ut juni, men han har aldri betalt omregistreringavgifta så den har jeg fått regning på.

Bil skla det bli, Vet du om den er mye stillt opp kanskje?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fiksa ulyd i oljekjøler te kassa, skifta dekk, og litt slikt, får satse på ein EU-kontroll til mandag tenker jeg.

Da bør den være klar.

Motoren sviver som ei klokke, men skal justere den ned igjen til orginalt, er litt for mye stillt opp synes jeg, liker å ha peil på oppstillinga mi sjøl.

Egentlig liten vits å stille de opp også, pumpa leverer til maks 180 hk, for å utnytte det må du ha IC, og det har jeg ikke så greier nok neppe stort mere enn 160 hk uten IC, og det for å tyne maks ut av motor/pumpe, nei.

skal gjerne ha litt justering, men skal ha peil på det selv.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart husker han betalte den jeg. Du får ta en tlf og høre.

 

Var pumpa justert fra før?? Vi har ikke gjort noe med den. Gikk vist fint og bruke de pumpene til over 200 hk etter han merce eksperten på jobben min.

 

Bytter mye ting føre eu eller? Sjekket over den på jobben og det var ikke sånn all verden mye som måtte til.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår