reyes Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Hei. Flere av kompisene mine har anmerket at hjullageret mitt er ødelagt, men jeg vil være sikker. Når jeg kjører hører jeg en lav susing som øker i takt med hastigheten. Har problemer med å finne ut hvilken side lyden kommer fra. Fins det en sikker måte å finne ut om hjullagere er ødelagt? Har prøvd å jekke opp bilen og tatt tak i hjulet å prøvd å dytte opp å ned!! Men er veldig usikker. Håper på svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 Jekk opp bilen, slik at hjulet henger fritt.. Ta tak i hjulet på kl 12 og 6 og dytt på det.. Er det slark, er det hjullagret som er feilen.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Jekk opp bilen, slik at hjulet henger fritt.. Ta tak i hjulet på kl 12 og 6 og dytt på det.. Er det slark, er det hjullagret som er feilen.. detter er riktig, men kun bak.og forøvrig går det an å justere lagrene bak visst de ikke er gåen da.men de trenger ikke være gåen så lenge det ikke er lyd i de, da bare strammer du de. fremme må bilen jekkes opp og så må man snurre hjulet fort rundt, visst lageret er gåent skal det komme tydelig romlelyd. du hører også lyden visst det er gåent fremme altså, når du svinger i fart:thumb. visst lyden øker når du svinger til venstre er det høyre lager som er gåent og vise versa. :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg