Go-carter Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 (endret) Hei, Driver å funderer på å bygge om en Iveco EuroCargo til bobil. Prosjektet er ritkginok i planleggingsfasen, men en av tingene som jeg lurer på(og som er relativt viktig, mht. sitteplasser) er: Er det mulig å lage en åpning som tettes med en gummimuffe, eller noe i den dur, mellom skap, og hytte? Eller blir fjæringsveien på hytta for stor? Eksempel er jo denna: Har de retten og sletten låst av fjæringa her, eller bruker de et prinsipp lignende det jeg tenker på? Takker for svar og synsing :) EDIT: nå slo det meg plutselig... ER det i det heletatt fjæring i hytta på den lille EuroCargoen? :D Endret Juni 10, 2009 av Go-carter Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Er ikke fjæring på den lille saken der nei.. Ikke de jeg har sittet på med ihvertfall.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Knall :) Da er det bare å sende en mail til Statens Vegvesen, å høre hva de mener. Det bør vel ikke utgjøre noen alvorlige svekkelser i hytta, å lage gjennomgang der til varerommet bak? Selve varerommet skal jo uansett stives opp i hytt og gevær, så det er jeg ikke nærvøs for. Takk for svar, forresten! Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 de fjærer jo litt selv om de ikke er oppfjæret. de er jo hengslett forran og bak i gummiforinger. det kommer alltid til å gi etter. men det er ikke så ille at det ikke fungerer med løsningen din. angående ombyggingen så er det enklere med en buss. der får du mye gratis. men sånn som det der ser ut så er det i rettning av å sette ei camping vogn på ei lastebil ramme og da er det jo egentlig det samme. men det er en del mer jobb enn å innrede en buss til formålet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Menneh... Hva om du må jekke hytta da? Må ta av påbygget da? Ville heller gått for buss eller en citysemi. Evt en sprinter/daily etc. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 om han er lur så bygger han jo dette påbygget så det er værtfall 20cm bakom hytte og uten noe som er bygd over taket på hytta også gummi fram til hytta. men det er stor sjangs for vannlekkasje og drit. for ikke å snakke om på vinteren når gummien blir hard av kulda. har sett noen tabber fra større påbyggere i forbindelse med jekking av hytte. og når det først er på så er det pinadø vanskelig å rette på. man kommer ikke til motoren igjennom den luka forran heller. kun etterfylling av vesker. som sagt, jeg hadde gått for buss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Selvsagt hadde jeg gått for buss hadde jeg hatt penga :) Pointet er at jeg har kun B lappen, og c1 er en DEL billigere enn D lappen. I tillegg blir en buss jækla svært oppbevare etc, i tillegg til at C1 bilene går temmelig rimelig nå om dagen. Ja, har sjøl fundert litt på jekking av hytte... hvordan i h.... gjør de det på den bobilen jeg viste oppe?! :confused: EDIT: Jeg skal ikke bygge noe påbygg. jeg skal modifisere en distrubisjonsbil/skapbil. EDIT2: Sprinter/Daily/LT er også vurdert, det er bare at når jeg først skal ha noe til å bruke til racing kan jeg likesågodt kline til med en gang... Menmen, er ikke statens vegvesen enige i ideene mine blir det nok daily likevel ;) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Men det er jo et lass av slike ombygginger ser jeg nå, og ingen har mulighet for å tippe på hytta... Satser de bare på at ingenting noensinne ryker da, eller?:confused: Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 Sendte mail i går, og fikk svar i dag at den ble videresendt til Risløkka Trafikkstasjon... Merker at håpet svinner allerede :iconsm Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 En jeg hørte om skulle spare penger og kjøpte brukt FH12 Globe. Kjøpte Thermoskap og skrudde det på. Og hva skjer om man ikke har utsparing i hytta til aggregatet? Hehe Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 (endret) jeg har vært litt borte i hestebiler med helt inbygget hytte, og der sitter hytteforingene på plass, men hytta er stivet opp imot påbygget... der er det ikke mulig å jekke opp hytta, men for servicejobber er det ei luke i gulvet... for litt større motorjobber blir motoren tatt ned.... ombygging/bytte av påbygg: her ville jeg ikke håpet for mye.... har vært borte i flere som har hatt problemer med å få godkjent å sette laste eller frakteplan på en gammel skapbil osv... det er da påbyggsfestene som er problemet.. Endret Juni 11, 2009 av sven410 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 (endret) Igjen så skal jeg IKKE bytte påbygg, jeg skal innrede skapet, som en bobil, og lage en åpning foran inn til hytta. Så ingenting skal fjernes, eller legges til(bortsett fra en evt. alkove over hytta) Disse lukene det er snakk om, finnes de på normale hytter også? Hvis ikke får jeg enten drite i alkove(som kommer til å se dass ut, det vil si at det er uaktuelt), eller evt. gjøre en finurlig, men pen, måte å demontere alkoven. Detta blir morsomt :) Forøvrig er jeg veldig glad for alle innspill, er totalt blank på lastebil så alt er lærdom ;) Endret Juni 11, 2009 av Go-carter Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Hvor lenge bør jeg vente på å mase på Vegvesenet? En uke siden jeg sendte mail nå... Og har hørt noen rykter om at i fellesferien går alt som sirup i det systemet, så da har jeg vel knappe 3 dager på meg å få purra til meg et svar... Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Må bare mase det du klarer.. Jo mer du maser, jo fortere blir dem lei deg, og kjapper seg litt med å gi deg svar.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Da har jeg iallefall fått et referansenummer på "maset" mitt.. kanskje de får rævva i gir :P Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.