Go-carter Skrevet November 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2009 Fant ut at jeg kunne måle opp åpningen i skapet med en gang, så det er ferdig. åpningen blir maksimalt 70x105cm, noe som er mer enn nok for meg :) Her ser dere et eksempel på hvordan det blir, om jeg bare legger nok jobb i det: Tenker jeg enten vakuumstøper kanten rundt i plast, eller lager den i polert alu. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 hvordan blir dette med hytteopplagringa da? det er vel brått en god del fjæringsvei på hytta, så gjennomgangen bak må lages fleksibel dersom du ikke skal stive an hele hytta? har sett tidligre at man borrer ut punktsveisene og fjerner hele bakveggen slik at førerhuset utgjør framre del av påbygget... Gleder meg til å se hvordan dette prosjektet skrider fram:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Hytta fjærer ikke! :) Det var en viktig del av kjøpet, at hytta ikke skulle fjære ;) Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet November 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 (endret) Fint å høre at folk liker prosjektet! Er jo uavfjæra hytte på denna, så fjæringsveien er jo relativt liten :) Ellers skal det bli en feit gummimuffe akkurat der hvor hytta ligger ann til skapet, så det blir plass til en viss fjæring ;) Kunne tatt ut hele bakveggen ja, men da hadde jeg gjordt jobben fryktelig stor for meg selv når jeg skal vippe frem hytta, og i tillegg måtte jeg lagd en fryktelig stiv ramme på innsia av hytta, som holdt den stiv når den blei vippa frem.. :D Ellers har jeg skrudd og poppa fast alt av verkstedinnredning bak, satt inn 230V varmtvannsbereder, og støpsel til den, og i "verkstedet" :) Kommer bilder snart, må bare bytte data! :D Oh btw... Er det noen elektrikere her som har lyst på et oppdrag? Har tenkt å prøve å få den her lovlig(i motsetning til min forrige), og da må jeg ha en samsvarserklæring fra en elektriker for å få godkjent strømmen.(Alt 230v, riktignok. 12V årdner jeg sjøl) EDIT: bilde: Endret November 22, 2009 av Go-carter Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet November 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Enda litt flere bilder: Og ja, jeg burde lagd fivebar aluplate under innredninga :) Angrer allerede, men orker ikke ta ut hele innredningen for den skyld. Dessuten tror jeg en plate på 120x250 blir relativt dyr. Kommer nok etterhvert :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Har du tenkt at finishen skal bli slik som i en campingvogn, eller blir det mer glattcelle med møbler inni bo-delen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet November 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Inspirasjonen er jo detta :D Så prøver å få det så ekslusivt som jeg har råd, og klarer med mine evner. Interiøret blir vel bygd av ca. 90% dekkplater fra ikea, antakeligvis i bjørkefinér. Kjøkkenstammer og skap rundt om blir ikeaskap det og, men dekt med bjørkefinérplater for litt mere ekslusiv look :) Gulvet blir laminat, av enten bøk eller eik. Setene har jeg tenkt å sy i beige skai, og om jeg har skills nok, sy trekk til forsetene i samma stoffet så det blir "likt" :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
708 Racing Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Sitter å sløser litt tid på FINN nå, så kom jeg inn på denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19720385 Kunne det vært noe å spikka til eller? Siter Tråden om min SKODA PICKUP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Rammla over denna på finn, kanskje litt stort men gratis kan jo ikke skade? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19950373 Fett prosjekt forresten, følger med på detta :) Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet November 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Takk for tips folkens! :D Herlig med forslag :) @708: god idé, men den er nok fryktelig lav(mht at takhøyde i skapet er 220), og litt snevert kjøleskap :) Skal ha 120cm kjøleskap, på gass, 230v og 12V(selv om det er dyyrt, typ 13.000,- Men det SKAL jeg ha! :D ) @hisap: Takktakk, har faktisk sett den selv! Har en lik en liggende i garasjen, men er red den blir litt stor, siden jeg skal ha gassbluss også. Evt. bruker jeg den jeg har, og feller gassblusset inn i plata på sida ;) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 (endret) Hva med noe slikt som "dele" vogn? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19900918 Edit: Fant svar på resten :p Endret November 23, 2009 av Hisap Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet November 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 (endret) Hehe, jo, har tenkt på det! skulle faktisk henta en i dag, men den forsvant rett før jeg fikk henta den :( Ellers har det dukket opp et problem, som tidligere eier hadde. Nemlig at magnetventilen til bakbremsene henger seg fast, så da får ikke håndbrekket luft, og brekket går ikke av.. :( Så må prøvde å få vippet frem hytta i løpet av uka, og prøve å tvangsstyre magnetventilen evt. finne på noe lurt noe(les; koble rundt) EDIT: og der har jeg jaggu fått meg benkeplate til kjøkkenet og, som jeg skal hente i mårra! :) Denna: Hvit plate(funker sikkert knall, i kombinasjon med mekkefingre :D ), med børsta aluminium rundt kanten. Endret November 23, 2009 av Go-carter Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Faen, får finere bobil en jeg har kjøkken du da! Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Må huske på at vi skal lage nesten alt selv, så spørs jo hvor fint to hobbymekanikere/snekre klarer og lage det da ;) Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet November 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Faen, får finere bobil en jeg har kjøkken du da! Masse rart som gies bort på finn :D Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg