Go-carter Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Jaujau, denna er jo f.eks. et eksempel på de jeg ser på: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=113562129&pageNumber=2&scopeId=VUT75&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=16500&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=VanUpTo7500&segment=Truck&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&grossPrice=false&customerIdsAsString=&category=BoxVan&tabNumber=2 Denna er skada i skapet, men der skal jeg uansett kappe ut og bygge alkove :) Men jeg trenger hengerfeste, og det er det ikke alle som har... Men er noen ;) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet August 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 Ikke så fryktelig mye updates for tia, tar kjøretimer på klasse C, har skaffa meg en DVD-spiller til soverommet bak i bilen, og jeg ligger i budkamp på eBay for en truma luftvarme/varmtvannskolbe :) Ellers nærmer jeg meg med skissering av bobilen: Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet August 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 Og den finurlige løsningen på alkoven: Her skal da altså den delen som taes bort ligge inntil de grønne linjene, og festes ved de røde platene. Foreløpig et design som bør forbedres, men da har dere iallefall en viss idè :) Kanalene er forøvrig 40x40mm alu, fikk de slengt etter meg, og tenker de både er sterke nok, og lette nok, til å holde to personer ;) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet August 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 Ellers har jeg funnet et alternativ til alkoveløsningen, nemlig ferdigbygd! Da slipper jeg køddet med tippen på hytta, og trenger kun bygge en fancy glassfiberramme mellom hytta og skapet :) Må kun få solgt bilen jeg har nå, først, så er det reeeett ned og hente lastebil! Forhåpentligvis i løpet av september :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet September 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 (endret) DA FOLKENS! Er bilen solgt, kapital frigjort, og lastebil skal hentes innen -senest- tre uker frem i tid! :) Da er spørsmålet... Hvilken? Pr. dags dato står det mellom disse to, eneste problemet er at den ene er 8000,- dyrere(som jeg da må få lånt et sted), men den har til gjengjeld 52hk mer, og 5 år nyere(og 10 cm kortere lasterom men DET overlever jeg). Billig: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=120620986&__lp=84&scopeId=VUT75&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=16500&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.makeId=12100&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=VanUpTo7500&segment=Truck&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&grossPrice=false&customerIdsAsString=&category=BoxVan〈=de&pageNumber=3 Dyr: - Meninger/tips? De jeg har snakka med vrir seg i smerte/latter når jeg nevner jeg skal gå for 150'hestern, så de har kanskje et godt poeng? Uansett, budsjettet er i -utgangspunktet- 30k inkludert moms, så da går iveco'n "litt" over. EDIT: Den var visst solgt den! Så da var det jo bare "ett" alternativ igjen, likevek :) Sender mail på den i kveld, så skal dere få vite fremgangen! Endret September 25, 2009 av Go-carter Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet September 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2009 Tyske bruktbilselgere er tydeligvis ikke verdens mest drevne på mail, men venter noen dager før jeg maser. Forøvrig, har det dukka opp en 140hk i Danmark... Er det på grensen hva som går ann å kjøre? For meg høres 140 "greit" ut, men nå har jeg bare kjørt R500 med 30tonn totalvekt for å sammenligne... Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Da har jeg vært å kikka på den første lastebilen, i dag! :) En MAN 8.223, som dessverre har litt for mange mangler til at jeg tørr å begi meg ut på å kjøpe den. Skal kikke litt rundt, før jeg bestemmer meg ila. uka. Forøvrig så har jeg nok en gang gjort et røver"kjøp" på Gi bort på finn, og fått en gasskomfyr til innebygning, og en varmtvannsbereder på gass, på hele 10.000watt!!! :D Så da er jeg langt på vei(nesten ferdig) med kjøkkeninnredningen. Kommer opp noen bilder så fort jeg finner kabelen til mobilen... Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Og ja, den ser ut som en dass, men nei, den skal ikke forbli sånn :) Skal lakke fronten svart, og sike fast en glassplate på hele fronten(som seff blir lakka svart, og delvis sota) for å få en litt mer fancy front :) Og en børsta stålplate der hvor knotten sitter, tenker jeg. Varmtvannsberederen skal uansett stå bortgjemt, så den er det ikke så farlig med. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 DA ER PROSJEKTET ENDELIG I GANG!!! :D Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
708 Racing Skrevet Oktober 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 Ser fram til oppdateringer her. Skal bli spennende å følge med prosjektet ditt... Siter Tråden om min SKODA PICKUP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 Takk, takk :) Den skal hentes på fredag, og er litt jobb med den. Bl.a. litt ujevne bremser bak, også må den jo klasses ned til 7500kg.(er 12000 just nu) Ellers må jeg sparkle/lukke igjen døra på sida(ettersom den er SVÆR), før jeg gidder begynne å kle den innvendig. Så blir det isolasjon, rørtrekking, og eksteriøret som har førstepri :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
708 Racing Skrevet Oktober 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 Ta bilder og oppdater oss underveis!! Lykke til! Siter Tråden om min SKODA PICKUP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Oktober 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 Da er endelig bilen parkert i gårdsplassen :) Smånærvøs gjennom hele turen, ettersom jeg ikke har lov å kjøre noe over 7500kg før om ett år :D, men det gikk veldig bra! Bremsene fungerte bra, kompressoren lada bra med luft, og motoren dro noe så inni h....! 210hk og 700nm drar freskt :) Girkassa var også utrolig fin og tight, med seks gir. Her er noen bilder: Eneste store problemene akkurat nå er lysa - dashbordet er helt mørkt, og det eneste som fungerer er fjernlys, skiltlys bak, høyre blinklys og parklys foran(trur jeg). Det er med andre ord noe skikkelig rusk i elnettet, men skal ta en titt på det i mårra. Skal også ta full shining med vask og støvsuging av førerhuset innvendig i mårra, samt kartlegge oppbygginga av bilen litt:) Jo! Også lekker den tydeligvis bittelitt luft(hørte det når jeg var ute og tok bilder) rett bak hytta. Høres nesten litt ut som når et dekk såviiiidt pipler tom for luft. Får gå over med såpevann i mårra, og se om jeg finner noen åpenlys feil. Det kunne uansett ikke merkes under kjøring, og ble heller ikke påpekt på EU, så det gjør ingenting :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Oktober 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2009 Følger spent med :) Liker at folk tenker litt utenom det vanlige! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet November 1, 2009 Rapporter Share Skrevet November 1, 2009 Blir bra, Nils! Får du bare spare litt penger, så vi kan starte! ;D Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg