Gå til innhold

Ombygging av lastebil?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er jeg forhåpentligvis blitt den lykkelige eier av fire stk 10" basselementer, til å plasseres rundt i bilen. To i bodelen, en i soverommet bak, og en i hytta :)

Også har jeg kjøpt inn CEE kontakter i dag, for å koble bilen til 230V utenfra. Ble litt for dårlig tid i dag til at jeg fikk montert det, men satser på å få montert og kabla det i morgen :) Så kan jeg endelig begynne å bruke stikkontaktene! :D

Også kom jeg på at jeg må ha nok en stikkontakt under, foran ved batteriene. Til lader ;)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha "vanlig" stereo eller bilstereo i bilen din?

Hvordan har du tenkt å styre musikken i bilen, skal du ha fjernkontroll eller flere spillere? Noen bekjente av meg hadde bobil og der kunne du styre stereoen fra dass/soverom/stue og fra sjoførstolen.

En kul løsning hadde jo vært å installert trådløst nett i bilen med datamaskin som spiller, da kunne du fjernstyrt stereoanlegget i bilen fra mobilen (om du har sånn PDA mobil), da kan du fjernstyre anlegget fra taket på bilen og egentlig 50-60 meter rundt bilen.

Må jo skaffe noen råe forsterkere da om du skal dra alt sammtidig!

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha "vanlig" stereo eller bilstereo i bilen din?

Hvordan har du tenkt å styre musikken i bilen, skal du ha fjernkontroll eller flere spillere? Noen bekjente av meg hadde bobil og der kunne du styre stereoen fra dass/soverom/stue og fra sjoførstolen.

En kul løsning hadde jo vært å installert trådløst nett i bilen med datamaskin som spiller, da kunne du fjernstyrt stereoanlegget i bilen fra mobilen (om du har sånn PDA mobil), da kan du fjernstyre anlegget fra taket på bilen og egentlig 50-60 meter rundt bilen.

Må jo skaffe noen råe forsterkere da om du skal dra alt sammtidig!

Tja, ikke helt løst alle problemene, men jeg skal iallefall ha bilstereo, ettersom det er 12V :) 230V er jo ikke tilgjengelig over alt, og gidder neppe fyre opp aggregatet bare for stereoens skyld. Skal ha en HU i bodelen, og en i førerdelen som vi bruker når vi kjører. Det blir høyttalere i "stua", badet, og soverommet bak, men på badet og soverommet blir det en egen volumkontroll/avknapp på veggen, så man enten kan tone ned, eller slå helt av musikk/radio. Skal nok også ha fjernkontroll, men det blir nok IR. Kan evt. prøve å få tak i en med bluetooth kontroll :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det blir en headunit for å styre musikken i hytta, og en for å styre musikken i bo delen. Dette gjør det ganske mye lettere å koble opp alt.

Og det blir bilstereo, for det funker som, Go-cater, sa på 12V. Og det er jo også kjekt om vi ikke står kobla opp med 230V (noe man ikke har overalt, hehe)

Det er også mye lettere og få det fint med bilstereo høyttalere, enn med 230V anlegg, syns jeg. Man kan lettere plassere ting der man vil ha det. (med mindre man plukker fra hverandre 230V anlegget, helt ned til elementa) og man kan drive forsterkera som trengs hele tia gjennom batteriene på bilen ;) Så man alltid har lyd både i hytta og i bo delen :)

Det går jo til en viss grad å synke begge HUene også, slik at man bytter sang på begge, når man bytter på den ene. Men dette er litt mer jobb igjen.. Og jeg er ikke heeeeeelt sikker på hvordan det vil funke i praksis, men jeg har en ide om hvordan man kan gjøre det! ;) Men tror dette blir så mye ekstra jobb, at det bare er å gi faen i det..

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer dagens økt:

Strøminntak:

12839_194214356611_547141611_3480140_2650878_n.jpg

Støpsel for 24V lader:

12839_194214366611_547141611_3480141_5953791_n.jpg

Ellers kom jeg på at jeg må huske å legge opp strøm til aggregatet også :) Også må jeg få tak i en kraftig bryter som kan velge mellom aggregat, og "landstrøm".(kanskje noe båtgreier?)

OG! Fikk svar fra SVV i dag.. :D Ikke svar på klagen, men svar på min henvendelse angående godkjennelsen. Ikke nok med at det var Jessheim som svarte på den, neida, det var faktisk samme kontrollant som hadde bilen min tilogmed! :partyon: Så han ville DEFINITVIT ikke innrømme noen feil, og klarte tilogmed å lire av seg at "det spillte ingen rolle hva andre biler hadde gjordt for å få godkjent, for det var uansett ikke din bil. Ikke alle biler kan godkjennes."

Jeg RULLER meg i latter av småligheten hans, og GLEDER meg til å krangle videre ;)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider