106s16 Skrevet Mars 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Først og fremst må jeg bare si at du har en meget "frækk" Scirocco. Liker oppsettet på den. Det virker i tillegg som du har god oversikt på felger til den. :-) Jeg kjøper en selv i løpet av denne uka, og den kan jo selvfølgelig ikke være uten noen skikkelige sommersko. Jeg tenkte på 8.5x19 (evt 9x19) foran og 9.5x19 bak. Så til spørsmålet, vet du om 9.5 x 19 med ET 35 går fint i hjulbua bak sammen med et justerbart senkesett i "moderat" lav høyde. Jeg ser felgen jeg har kikka på kan leveres med ET35 og ET50. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 Jeg kjøper en selv i løpet av denne uka, og den kan jo selvfølgelig ikke være uten noen skikkelige sommersko. Jeg tenkte på 8.5x19 (evt 9x19) foran og 9.5x19 bak. Så til spørsmålet, vet du om 9.5 x 19 med ET 35 går fint i hjulbua bak sammen med et justerbart senkesett i "moderat" lav høyde. Jeg ser felgen jeg har kikka på kan leveres med ET35 og ET50. Jeg ville gått for 9,5 både foran og bak, det er bedre plass utover foran enn bak. ET 35 funker fint bak, så vidt kanten er utenfor, men bør ikke subbe bak med 235/35. ET 50 passer såvidt bak, jeg hadde 10x18 ET 45 forrige vinter. Senker du mer enn 65-70 mm foran bør du ha noe lavere innpress, (33-34) for å gå klar innerskjermen Kjører med 9x19 ET 33 nå med 235/35, og det går fint uten subbing Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
106s16 Skrevet Mars 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 Jeg ville gått for 9,5 både foran og bak, det er bedre plass utover foran enn bak. ET 35 funker fint bak, så vidt kanten er utenfor, men bør ikke subbe bak med 235/35. ET 50 passer såvidt bak, jeg hadde 10x18 ET 45 forrige vinter. Senker du mer enn 65-70 mm foran bør du ha noe lavere innpress, (33-34) for å gå klar innerskjermen Kjører med 9x19 ET 33 nå med 235/35, og det går fint uten subbing Takker for svar og god info! Med 9.5x19 ET35 foran og bak så må jeg i værste fall "space" ut felgen foran ved mye senk. Nå vet jeg ikke enda hvor mange cm ned den må for at hjulbua skal matche hjulet pent og praktisk. Et annet problem er valg av felg... Det står mellom 3-4 felger, med litt forskjellig design, både med og uten kant. Men - det skal ikke være lett, bare det ser bra ut til slutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Som du ser av dette bildet, er det ikke plass til mye spacing 9,5x20 ET 36 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
106s16 Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Som du ser av dette bildet, er det ikke plass til mye spacing9,5x20 ET 36 Nei, her var det ikke så mye å gå på... Og din er lagt ned ca 10cm? Hvordan syns du det fungerer med 235/35-19 vintergummi? Det står 8x19 Lugano på den jeg har på vei. Jeg lurte på om jeg bare skulle dra av gummien på disse og bruke de som vinterfelg, og sette gummien over på nye sommerfelger - hvis de er bra da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Flott bil du har her :) BBS felgene er bare helt herlig :D Litt usikker på nye fargen på senteret. Men den vokser vell på meg :) Bare til å unngå glassfiber helvete ;) Liker original stilen! Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2011 Er ikke helt fornøyd med mine dekk, men det har vel mer med at det er Vredstein og ikke noe premium merke. Blir nye dekk til vinteren igjen Ingen fare for at det blir noe plastic helvete på bilen min Thomas S Modifisert R-line hekk, ny grill i fangeren og nye felger står på listen for sommeren Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
106s16 Skrevet Mars 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2011 Går vel for Conti piggfri her tenker jeg... Less is more! Plastic fantastic passer absolutt ikke på Scirocco... Måtte blitt noen VW Votex deler i såfall da. Felger til sommern sier du? Er det noe du vil dele? hehe... Jeg har sett på Barracuda, Corniche og Rotiform bl.a... Forskjellige looks - faktisk et hardt valg. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 ikke helt bestemt meg for design enda, men har noen tilbud. Har bestemt offset og bredde i hvertfall Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
106s16 Skrevet Mars 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2011 Jeg tror kanskje jeg har bestemt meg faktisk... 9.5x19 ET35 foran og bak med ca 70mm kant på felgen, og 235/35 dekk. Hvit bil og mørke felger. Det blir vel ørlittegranne strekk i 235'ene som gjør at det ikke skal subbe for mye hvis den skulle blir skrudd godt ned i løpet av sommeren. Så får vi se om den avgjørelsen holder til de skal bestilles... hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
106s16 Skrevet Juni 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2011 Et par spørsmål til... Jeg har nå fått pusla litt med Scirocco'en her og er litt misfornøyd med et par ting. Pirelli S-Zero er litt for smale i 235/35-19 for å få strekken pen nok. Må nok gå for et breiere 235 dekk neste sesong. Vredestein og Falken har jeg hørt er breiere enn "normalen". Noen tips? Federal, Nankang, Nexen etc er ikke spesielt interessant... ;) Sciroccoen fortjener bedre enn det. Den andre tingen, har du fortsatt H&R Low justerbart på de siste bildene her? Jeg tok en nødløsning pga low funds og kjøpte et TA for utseendes skyld, men syns ikke den blir lav nok bak, og den er skrudd helt i bånn. Må bytte det ut, og vurderer H&R Low/Tiefe, KW og FK. Hovedsaken er at det blir lavt nok bak, og ikke den knirkinga som TA gir. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2011 Falken er relativt bredt og passer bra, men om du har 9,5 foran er det greit at det ikke er alt for bredt. Mine subber foran med mer enn 65 mm senk. Dvs det er dekket som subber i metallet/rammevangen både foran og bak på felgen. Jeg hadde Falken 235/30-20 på min Fortsatt HT Ultra Low for Golf ja. Det er litt lavere enn til Scirocco foran og litt høyere bak (ikke mange mm) Kjøpte midlertidige felger til Østerrike-turen, men de dukket ikke opp tidsnok. 9,5x20 ET 37. De blir nok tilsalgs ganske snart Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OutZide Skrevet November 4, 2011 Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 Heia, Fin jobb du har gjordt med bilen:) Jeg lurer litt på hvordan det ville vært med sota baklykter på disse? om man kan kjøpe ''sotespray'' og få det fint, eller om man burde kjøpe nye lykter som er ferdigbehandlet? Siter Scirocco Golf 5 Arctic cat M1000 SnoPro 162 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2012 Heia, Fin jobb du har gjordt med bilen:) Jeg lurer litt på hvordan det ville vært med sota baklykter på disse? om man kan kjøpe ''sotespray'' og få det fint, eller om man burde kjøpe nye lykter som er ferdigbehandlet? Du får kjøpt sorte ledlys, men foretrekker de orginale på min Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg