violent2 Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 Hei er helt ny her, første post så hei alle :) Kan kanskje starte med et spm. Når jeg starter bilen og den er kald rygger jeg ut av innkjørselen og kjører ut på veien. Men det er en lyd som har vært ei stund nå som jeg ikke har snøring på hva er. Kan beskrives slik: Når jeg har den enten i revers eller 1. gir og ligger på 0,7 - 1,5 RPM høres det nesten ut som at bensinmotoren får en slags dieselmotorlyd. Har skifta motorolje for 1 mnd siden, er usikker på giroljenivået, og den har tross alt gått 220.000 km. men er "familiekjørt". Har tenkt tanken på frieksos, er det en mulighet? Takker for svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 Hvis du har eksoslekkasje helt framme ved manifolden, kan det høres ut som en slags tikking eller diesellyd. Det kan vel også være ventiltikk kanskje. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
violent2 Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 ventiltikk? Er det bare å stramme mer til, eller tette igjen med noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg