Gå til innhold

Corrado 4 seter vs 5 seter

Ranger emnet

Nicklas

Anbefalte innlegg

Har da en corrado inne i bildet som jeg kunne tenkt meg som førstebil når jeg får lappen om et par mnd :) Også ser jeg at noen av modellene er med 4 seter, og noen med 5, er det noen forskjell på disse? Vil helst ha 5 seter, kan dette fikses bare ved å skifte bakseter?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha veldig små fjortisjenter i baksetet for å få plass til 3 stk i det baksetet der :D

Forskjellen er vel at noen er regga som 5-setere fordi det ikke har blitt sjekka at det faktisk bare er plass til 4, mens andre har blitt regga med faktisk antall seter.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jo fortelle litt om min erfaring med 'rado som "transportmiddel" :)

Jeg har i flere tilfeller hatt 4 passasjerer i bilen. Det går egentlig ganske bra, så lenge du ikke skal på langtur. Tre jenter i baksete og en forran fungerer utmerket! (Stive dempere anbefales pga subbing... :thumb)

Vektfordelinga er i utgangspunktet ganske bra synes jeg. Du tjener nok litt på å flytte batteriet til reservehjulsbrønnen, evt installere litt kraftig subwoofer baki der. Den er en anelse lett bak, men aldri hatt noe problem med det, selv ikke på bane.

Jeg har selv 2x12" subwoofer i bagasjerommet (overkill...?), og har fortsatt plass til en del ting der. Den er forma etter ryggen på baksetet og tar hele bredden for at den ikke skal være alt for dyp. Hvis du lager en litt smart løsning med noen (solide) kontakter til subwooferen, kan du lage en slags "quick release" løsning på wooferen. Jeg kan ta min helt ut på 30sek om jeg skulle trenge plass..

Fikk faktisk plass til en kompressor med 25liters tank forran subwooferen uten problemer :)

(klikk for større bilder)

"quick release" med to reltivt solide koblinger

th_Picture104.jpg

Ikke det beste bilde, men du ser kanskje at det er noe plass der. (Ja, plastklossene skulle visst andre veien... :uhhmmwhat?:)

th_02092008142.jpg

Håper det hjelper noe :)

Endret av wormy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jo fortelle litt om min erfaring med 'rado som "transportmiddel" :)

Jeg har i flere tilfeller hatt 4 passasjerer i bilen. Det går egentlig ganske bra, så lenge du ikke skal på langtur. Tre jenter i baksete og en forran fungerer utmerket! (Stive dempere anbefales pga subbing... :thumb)

Vektfordelinga er i utgangspunktet ganske bra synes jeg. Du tjener nok litt på å flytte batteriet til reservehjulsbrønnen, evt installere litt kraftig subwoofer baki der. Den er en anelse lett bak, men aldri hatt noe problem med det, selv ikke på bane.

Jeg har selv 2x12" subwoofer i bagasjerommet (overkill...?), og har fortsatt plass til en del ting der. Den er forma etter ryggen på baksetet og tar hele bredden for at den ikke skal være alt for dyp. Hvis du lager en litt smart løsning med noen (solide) kontakter til subwooferen, kan du lage en slags "quick release" løsning på wooferen. Jeg kan ta min helt ut på 30sek om jeg skulle trenge plass..

Fikk faktisk plass til en kompressor med 25liters tank forran subwooferen uten problemer :)

(klikk for større bilder)

"quick release" med to reltivt solide koblinger

th_Picture104.jpg

Ikke det beste bilde, men du ser kanskje at det er noe plass der. (Ja, plastklossene skulle visst andre veien... :uhhmmwhat?:)

th_02092008142.jpg

Håper det hjelper noe :)

Hjertelig takk for hjelpsomt innlegg! :)

Ang det med seteplassen baki var helst for å tjene inn litt bensinpenger + 'strev' i helgene :D Men får evt låne puntoen hvis det trengs :P

Var såpass god plass baki der ja :D Tenkte meg 2x12" selv, med noe i samme duren som anlegget ditt ;) Har du plass til elementer i hattehylla med den kassa der forresten?

Mvh Nicklas :)

Forresten, gode sider til å kjøpe utstyr til corrado? :)

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var såpass god plass baki der ja :D Tenkte meg 2x12" selv, med noe i samme duren som anlegget ditt ;) Har du plass til elementer i hattehylla med den kassa der forresten?

Aner ikke. Jeg kjører med "stealth" anlegg, selv om det ikke ser sånn ut på wooferen. Bruker standard høyttalerplasser. Dvs, 5.25" i døra (mener jeg det var), diskanter i dashen og 6x4" ved siden av hattehylla. Selvfølgelig alt nytt.

Det mangler litt bass om jeg ikke har med meg subwooferen, men når den er i mangler det absolutt ikke noe på lyden synes jeg :)

Forresten, gode sider til å kjøpe utstyr til corrado? :)

Har noen sider jeg selv har handlet fra..

http://www.germanautoparts.com - "Billigst og best" på det meste av reservedeler

http://www.bahnbrenner.com - "Performance" deler, koster deretter.

http://www.corrado-teile.de - Litt mer enn kun til motor.

Har kun gode erfaringer med alle ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider