Gå til innhold

Treg bil

Ranger emnet

Mitsubishi2000

Anbefalte innlegg

Har en Mitsubishi Lancer 2000 modell som er blitt treg. I april fikk jeg høl i eksospotta, og i mai begynte bilen å bli treg. Bilen må holdes på høyt turtall for å få fart på seg. Når jeg trykker på gassen så spretter turtallet opp og det høres ut som at jeg ruser bilen, for deretter å sprette ned igjen. Eksosanlegget er i orden, jeg trodde det kunne ha en sammenheng, men det har det tydeligvis ikke.

Har sjekket luftfilet...

Plugger har sittet i 2 år (kjørt 45000 i mellomtiden) og jeg har tenkt på om det kan være katalysator. Har noen forslag til hva som er galt? eventuelt pris på å få det ordnet?

Hilsen "sinkeren" som liker å ha fart på bilen :cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Mitsubishi Lancer 2000 modell som er blitt treg. I april fikk jeg høl i eksospotta, og i mai begynte bilen å bli treg. Bilen må holdes på høyt turtall for å få fart på seg. Når jeg trykker på gassen så spretter turtallet opp og det høres ut som at jeg ruser bilen, for deretter å sprette ned igjen. Eksosanlegget er i orden, jeg trodde det kunne ha en sammenheng, men det har det tydeligvis ikke.

Har sjekket luftfilet...

Plugger har sittet i 2 år (kjørt 45000 i mellomtiden) og jeg har tenkt på om det kan være katalysator. Har noen forslag til hva som er galt? eventuelt pris på å få det ordnet?

Hilsen "sinkeren" som liker å ha fart på bilen :cab

Monter en sånn en, så blir det fres i den:

http://cgi.ebay.co.uk/evo-6-engine-mitsubishi-lancer-2-litre-turbo-2000-Xreg_W0QQitemZ220431058372QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item3352b705c4&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65:12|66:2|39:1|72:1683|240:1318|301:0|293:1|294:50

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om turtallet spretter opp uten at farten øker, og du har manuelt gir, så er clutchen din utslitt.

Ja, jeg har lurt litt på det jeg også. Bilen kommer opp i fart, men er bare så utrolig "seig". Bilen var overraskende rask opp i fart til å bare være en 1,6l.

La meg forklare det slik:

kjører i 90-100km/t på motorveien, og bilen kjennes ut som at man kjører 50 km/t på 5 giret.. Da blir det tungt å gasse, og bilen går tregt..

:confused::confused::confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider