isaksa Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 Hallo folkens. Bilen er en Audi S4 c4 med 6tr. girkasse Har hatt nede girkassa og fått byttet sync-ringer på 1-2giret.. Byttet clutch, dreid ned svinghjul +++ Men nå som jeg skal montere dette igjen klarer jeg liksom ikke finne girene, det som er litt dumt er at da jeg monterte kassa sjekket ikke jeg om kassa sto i fri. Går ikke inn i 1.gir- 2 giret er tomt, går i 3,4,5,6 men virker som om at den står i 1, da jeg har girvelgeren i 3. Om jeg slipper clutchen. Ble mye greier hær gitt, men lurte på om det finnes noe grunn-instilling? Hadde nede kassa for 2 år siden, og da tok jeg mål med skyvelære på sjalte-armene slik at jeg ikke skulle bli plaget ved montering. Mads Siter Audi A6 R5 Volvo 242L 1978 Mod Audi S4 2.2TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 Sett girspak i friposisjon og girkassen i fri og sett så overføringen på kassen. Eller girspak i 1.gir og girkassen i 1.gir, ett fett. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isaksa Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 Sett girspak i friposisjon og girkassen i fri og sett så overføringen på kassen. Eller girspak i 1.gir og girkassen i 1.gir, ett fett. Har egentlig prøvd det meste nå.. Girvelgeren går helt fint venstre/høyre, men skraper tannhjul da jeg slipper clutchen. 2 Giret skjer det ingen ting da jeg slipper clutchen. Og den smetter rett inn i 3.4.5.6gir. Virker ikke som at den går heelt inn i 3 giret, da girspaken rører seg noe om man går framover. Mads Siter Audi A6 R5 Volvo 242L 1978 Mod Audi S4 2.2TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Juni 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2009 Det som er rart er jo at den ikke går inn i girene du har byttet syncringer på, mens de andre fungerer bra. Høres ut som du kan ha montert noe ikke i henhold til spec. Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Jeg gikk på en brøler da jeg hadde girkassa mi nede. Jeg bøyde staget da jeg satte kassen inn.. så måtte ned med staget og rette det opp. Ikke noe sånt som har skjedd hos deg? Høres veldig likt ut :) Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg