Gå til innhold

Airbaglampa lyste

Ranger emnet

¤haz¤

Anbefalte innlegg

lys.jpg

Oppdaget at airbaglampa plutselig stod påtent etter motorstart. Dårlig tegn. Kan være deffekt bag et eller annet sted. Hmmm.. kan bli dyrt tenkte jeg. Dro opp på Møller Klbakken, kom et verkstedmenneske ut med en trådløs pc-dings for å lese av feilmeldingen. Reset. Pheeew... :happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Vet ikke hvordan det er på din bil, men jeg har prob. med dårlig kontakt. Kobla fra batteriet, tok av dekselet over og under rattstammen, og sjekka ledn. der. Rekner med det er noe sånt på din bil og. Sitter vel to skruer under stammen. Men husk å koble fra batteriet, slik at du ikke løser ut puta;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at lampa nok en gang kommer til å begynne å lyse hvis du gjør dette, selv om du kobler fra batteriet. Fikk du ingen feilmelding fra verkstedet når du gjorde dette? Det skal stå hva som skapte problemet, men det er nesten garantert en av de to tingene som har blitt nevnt i denne tråden. På golfen min var det begge deler som var feil.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampa lyser til evig tid, om feilkoden ikke blir sletta ja.

Det gjør den og ja. Men det jeg mente var at nå som han har sletta feilene og lampa har slokna, kommer lampa til å lyse igjen hvis han tar av rattet eller kobler fra kontakt under setet, selv om batteriet er koblet fra når dette gjøres. Kan hende han vet dette fra før, men tenkte det var greit å opplyse om det :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider