Gå til innhold

Blende egr Vectra 2007 Diesel

Ranger emnet


Joakim

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta en telefon til forbrukerrådet og hør hva de mener om saken om du gidder, det er litt komplekst at den er skiftet på garanti, hadde den vært skiftet for eiers regning hadde det utvilsomt vært delegaranti, men det er uansett forventet at det bør holde lenger en dette. Tror ikke du kommer noen vei, men regner med den koster litt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ventilen vil bli stående i lukket posisjon, hvis den ikke er sotet igjen. Men selv en liten lekkasje her kan gi startproblemer på kald motor. (Motoren trekker inn eksos mens den prøver å starte).

 

Men disse egr-ventilene er lette å fikse selv. Ta den ut, skru den fra hverandre (4x torx 25) og HUSK hvilken vei den elektriske delen, skiva (hvis det er en slik på din ventil) og den mekaniske delen står.

Rens KUN den mekaniske delen og evt. skiva i dertil egnet rensevæske. (Diesel, parafin, motorrens, bremserens... ikke så viktig, ingenting som går i stykker her).

Ventilen er i orden når akselen går fritt helt frem og helt tilbake igjen.

 

Beklager hvis jeg svarer noe som allerede er skrevet i denne tråden... orka ikke lese alle 52 svarene først :race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tusen takk men rengjort den har jeg gjort flere ganger :) er det noe mer dere rengjør , eller er det kun ventilen? Må bytte innsugsmanifolden på den nå også tenkte jeg å dra ut stikket til egr så den ikke blir sota i stykker igjen.. går den i noe nød modus eller lignende eller er det skadelig på andre måter?

w124 300E Sportline 1992 Mod.

 

w211 200cdi 2007 Mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett bare å rense ventilen vi gjør, eventuellt bytter den hvis problemet er tilbakevendende.

 

Hvis du har mye problemer med dette, vil jeg anbefale deg å også skifte dieselfilter og tømme/skylle ut av tanken helt.

 

Deretter hadde jeg vurdert å skifte bensinstasjon hvis du veldig ofte fyller samme sted. Og hvis du mot formodning skulle gjort genistreken å fylle fra samme tank som til traktoren på gården... slutt med det ;)

 

Omegas 992 drivstofftilsetning brukes av flere Saab-kunder med god virkning har jeg hørt.

 

Den største ulempen med å kjøre med denne kontakten av, er at da vil du ikke få vite hvis det skjer noe annet galt med motoren. Denne lampen er alt du har å lene deg på ute på veien. Det er ikke alltid at du merker det selv om det er noe alvorlig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diesel filter ble byttet for ikk så lenge siden tror jeg men det kan jeg sjekke i serviceheftet. hvor ofte bør det byttes? burde muligens prøve omegaen da. sant det du sier om kontakten , det er jo litt risikabelt. Men på tomgang rister bilen en goood del, har du en anelse om hva det er?

w124 300E Sportline 1992 Mod.

 

w211 200cdi 2007 Mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår