Gå til innhold

Skal kikke på en Corrado idag og trenger litt tips

Ranger emnet

Ja9_91

Anbefalte innlegg

Skal da kjøpe min første bil og skal ut idag og kikke på denne corradoen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17669495

Er i tipp topp stand ifølge eier over tlf også og så si ingen rust.

Var forje eier som overhalte kompressor men han har ikke kvittering, og da sier en kompis at den er lite verdt.

Eier mente du kunne hørre på lyden om den var slitt osv.

Hva mener dere om dette og hva ville dere gitt?

Kan jeg hørre på motor om kompressor er slitt og er det noe jeg bør spesielt kikke over før kjøp?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke høre om den den er dårlig, med mindre du har flaks. Tester du ladetrykket får du en pekepinn på hvordan det står til. Du kan sjekke den via kjørekomputeren. Se på snstuning.com hvordan du gjør det og hvor mye den skal vise.

Ta også en titt i utblåset på g-laderen. Ta av slangen som sitter mellom intercooler røret og den svarte boksen på G-laderen. Her skal det kun være en tynn film med olje. Er det mye olje der, er det enten en sliten motor med mye oljeånding, eller en simring i g-laderen som må byttes. Beste er jo selvsagt å skru ut laderen og ta en titt

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var corradoen i huset og er meget fornøyd:)

Gikk som en drøm og drog godt. Bilen er helt orginal utenom powerfilter og rustfritt effektanlegg.

Den har heller nesten ingen ting rust og tectyr behandlet under:)

Blir nok litt styling etterhvert, men først hive i annlegget.

Så nå er det øvelsekjøring frem til oppkjøring 9 juli, litt vondt i armen etter all slåingen fra moren min når jeg drar den ut på girene:P hehe Kjenner godt når den drar og den deilige lyden fra potta når du slepper gassen på høyt turtall:D

Endret av Ja9_91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu klikke ganske godt når jeg drar den ut på turall hvis det var det du mente? Er moren min og ikke bilen som klikker. Var ment som en spøk for å ikke ver for saklig:) Er jo god futt i disse bilene vil jeg si.

Bilen er 100% utenom at når jeg starter den opp når den har stått over natta så tikker det voldsomt og så roer det seg til kun bitte litt tikking etter 1 min ca og når den har kommet over 60-70 grader tikker den ikke lengre i det hele tatt. Hva kan det komme av og er det normalt?

Hvilke sider selger de styling deler som felger, interiør, bodykitt og cd spillere? Og vet noen om hvor de selger slikt brukt?

Endret av Ja9_91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke sider selger de styling deler som felger, interiør, bodykitt og cd spillere? Og vet noen om hvor de selger slikt brukt?

få nettbutikker der du får alt samlet.

Men felg - www.byttdekk.com

styling må du nesten søke deg fram til på google, mulig de har noe på bsbildeler.no

stereo - bilstereo.no / http://www.bilradiospes.no

brukt? ebay/finn/autodb

btw, tøff bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må jeg bytte disse vis bilen funker fint og den tikker ikke når den e varm? Er ikke hver gang bilen er kald et det tikker noe.

Står 7 høytalere orginalt i bilen og skal hive i 2 til og en stor subb og forsterker. Subben og forsterkeren er skikkelige greier så lurer da på om jeg må ha et ekstra batteri?

Og hvor stor må sikringen være ca for å ikke å ryke den hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha.. trudde det stor motoren. men ser no at det står moren, hehe.. bekalger misforståelsen

Hu klikke ganske godt når jeg drar den ut på turall hvis det var det du mente? Er moren min og ikke bilen som klikker. Var ment som en spøk for å ikke ver for saklig:) Er jo god futt i disse bilene vil jeg si.

Bilen er 100% utenom at når jeg starter den opp når den har stått over natta så tikker det voldsomt og så roer det seg til kun bitte litt tikking etter 1 min ca og når den har kommet over 60-70 grader tikker den ikke lengre i det hele tatt. Hva kan det komme av og er det normalt?

Working offshore!

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står 7 høytalere orginalt i bilen og skal hive i 2 til og en stor subb og forsterker. Subben og forsterkeren er skikkelige greier så lurer da på om jeg må ha et ekstra batteri?

Og hvor stor må sikringen være ca for å ikke å ryke den hele tiden?

Får og være litt gnien så er det 4 høytalere orginalt i Corrado.

Om du må ha ekstra batteri? Tjah. Hvor store er sikringene på forsterkeren du skal bruke ?

Om du legger 50 kvadrat strømkabel, har kjempebra jording, 90a dynamo og et godt hovedbatteri burde du ikke trenge det...

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider