Gå til innhold

Lykter / lyskonfigurasjon

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke med dere, men personlig så synes jeg at de originale lyktene på ford probe ikke er noe fine i grunnen. Noen som vet hvor det er andre som passer, å få tak i?

Digget lyktene på denne videoen!

gO-XMnnNI3o

Endret av Spikend
tilføyde emne i tråden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Er det sånn at du kun kan kjøre med tåke lysene da du har vippe lysene på?

Isåfall må du finne reelet som gjør dette og "fikse" på den litt.

Ellers så skal det være mulig og kunne gjøre det bak bryteren tror jeg på 2.gen.

1.gen ihvertfall, sitter det en liten rele boks over sikringene inne i bilen som du må åpne opp og tvinge til kontakt med en "spacer" kan være en liten plast bit-papir,papp bit... og presse den imot kontakt flaten inni releet.

Håper dette klarte litt opp ? Hvis ikke skyt i vei med spørsmål:)

icon_ford.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar meg først da... :) Må du ha på kjørelysene, for at tåkelysene kan tenne seg også? Og ikke da du kun har park lys på?

Du må iallefall, om jeg har fortått deg riktig! Demontere midt konsolen, og begyn bakerst(håndbrekket) og begyn å ta ifra hverandre pusle spillet.

Du må være utrolig forsiktig med klipsene og panelen da du demonterer!

Når du har kommet så langt opp at du kommer til bryteren skal du finne disse ledningene:

-oransje

-grønn / gul stripe

-rød / svart stripe

-blå / rød stripe

-svart

Si ifra når du har funnet dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sorry, glemte spørsmålet ditt. Ja, det er sånn at tåkelysene skrur seg på bare når kjørelys (enten nærlys eller fjernlys) er skrudd på ja.

Hmm, demontere panelene frå håndbrekket og fram til midkonsollen ja.. Bilprodusentene skal gjøre det vanskelig for folk som vil endre på ting i ettertid :P

Ska sjå på det i mørgo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet:) kan være et skikkelig knot det der ja... tålmodighet må man alltid ha til bil:) se bort i fra franske biler da, som er et unntak :D

Appropo di ledningene så er det fra forskjellig fabrikk. F.eks US modell, eller Kanadisk. Men din er vel produsert i Belgia eller Tyskland tar jeg ikke feil... vet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft ! Kanskje den er blitt produsert i Flat Rock også, i vognkortet står det når den ble første gangs registrert har du sjekket dette?

Kommer den fra USA burde du ha noen utendlandske klister merker i dørene også. Så dette er altså flyttegods? Bilen må ha vært registrert på eier i minst 5år etter han tok den med over. Så noe stemmer jo ikke helt, kan jo hende regelverket har blitt forandret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsregistrert den 01/01-1996 (i Norge 26/07-2006)

Hmm, hadde ingen problemer med omregistreringa til meg.. Og den har ingen klistremerker i rutene, einaste tegnet på at denne bilen er utenlandsk er det Californiske bilskiltet på hattehylla og speedometeret i miles med km/t innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette er altså flyttegods? Bilen må ha vært registrert på eier i minst 5år etter han tok den med over. Så noe stemmer jo ikke helt, kan jo hende regelverket har blitt forandret!

Er nok vanlig import, flyttegods regelen ble fjærnet for ganske mange år siden

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider