Gå til innhold

Lykter / lyskonfigurasjon

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hvis ikke fargene stemmer med det jeg har sagt så ikke koble til noe! Og jeg syns du burde sjekke med voltmeter på kontaktene så du finner ut hvor trigger strømmen skal for sikkerhets skyld.

Da reiser jeg til sverige og blir borte en stund, du får ha lykke til. Skal se om jeg kan få hjulpet deg på nett fra sverige et sted også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, no har det skjedd noko rart her :P

Ok, 1. forsøk:

Oransj + raud med svart stripe = kjørelysa kommer opp på både park og kjørelysinstillingen.

2. forsøk:

Oransj + blå = tåkelysa står på heile tida (enten bryteren er inne eller ute) på både parklys og kjørelys. Dvs. at så snart nokon lys skrur seg på, så skrur tåkelysa seg på. Dessuten så kommer vippelyktene opp når eg "skrur på tåkelys" :p

Dette vil eg unngå, for det er ikkje lov å kjøre med tåkelysa på når du har vanlig nærlys på.

Nokon råd? :p

Desse voltmålingene er gjort:

Off: 0 volt på alle kablene

Park: ca 12 volt på oransj og 8.6 på grønn med gul stripe

Kjørelys: ca 12 volt på oransj, 8,6 på grønn og ca 12 på raud med svart stripe.

Når tåkelysa skrues på (kun med kjørelysa oppe), så blir det ca 12 volt på blå kabel.

Endret av Spikend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å løyse problemet!

Når eg kom på at eg kunne jo prøve å tenkje litt sjølv, så skjønte eg at den oransje kabelen måtte jo vera parklysa, den raude med svart stripe kjørelysa og blå med raud stripe tåkelysa etter målingane mine. Det eg trur eg gjorde feil var eitt eller anna du meinte eg skulle gjera med strømtyven, for då kom jo som sagt kjørelys opp på påde "kveldsmouds" og "parkmodus".

Det som vart løysninga var rett og slett at eg anntok at siden tåkelysa kun ville skru seg på når vippelyktene var oppe og på, så måtte bryteren skape forbindelse mellom den raude og den blå kabelen. Så for å då kunne skru på tåkelysa så kutta eg den raude kabelen og skjøyta inn den oransje på plassen til den raude, og vips så funka det :)

Kan gødt hende det var det du meinte også Probe GT, men det gjekk ikkje inn i knollen før no ;) Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider