Bøgdingen Skrevet Juni 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2009 Skal begynne på proskjektet der jeg skal ha V8 i 940 min:m'm:. Trenger bare litt starthjelp. Har hørt at det er et par V8`ere som passer rett inn, vet noen ossen motor det er?? Noen som vet om hvor det er lett å skaffe en sånn motor?? Håper på hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2009 Det tøffeste hadde vel vært V8 fra XC90`n, men det er nok ikke lett å få fatt på til en grei pris... De som har bygd om har stortsett brukt chevy, og nei, finnes ingen som passer rett i. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 reglene er endret fra tidligere, da kunne man i praksis ta en sprek motor og bar tune den ned. så lenge det ikke overskred 238 hk som er maks godkjent i 940 kunne man sette det i. men i dag må det være faktisk effekt i motoren som bestemmer. da blir det fort en 305 chevy el. men hvis du har god dialog med biltilsynet fra starten av er det mye lettere å få det til. da er det også mulig å få i motor med mer effekt. men da må du også ha bremser, understell osv som står til motoren. det kan fort bli dyrt hvis du har en sprek motor...evnt ta en motor som er relativt slapp i utgangspunktet og så trimme opp etter godkjenning, men det er ikke akkurat og anbefale.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 slipp i 305 på godkjenninga og sett i 350 eller LS1 etter godkjenning. enklest med 350 etter godkjenning, nesten identisk med 305 utenom borring og hvor påkosta innmaten er. 305 er en budgett motor og rett å slett noe dritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 japse 8'er, typ 4.0liter infinity.. snu manifoldene, sveis et rør, hiv på en halvbassen turbo, et sprut, vips 500hk på 0.6-0.7bar, org innmat.. motor ligger på 10-15k i statene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.