Gå til innhold

Mercedes w201 spjeldproblemer M102

Thomasaj240

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en fin 190E som jeg har fått problemer med.

Det er et potmeter som stå rett etter spjeldet som er defekt, som gjør at bilen ikke får nok luft og får for feit blanding.

Jeg har fått beskjed jeg må skifte hele den metalldelen som står under luftfilterboksen og over den gummibelgen i innsuget. Og denne delen koster rundt 20000kr ny.

Er det noen som har en delebil/motor som jeg kan få kjøpe denne delen av? Er en m102 motor, 2.0l, 4 syl 8v. 1991 modell.

Har boshnummer på delen men ikke for handen nå mens jeg skriver.

Takk takk :)

Gå med jesus

2000 Audi A4 1.9TDI

1984 Volvo 240 bruksbil:P

1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html

1987 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger er en ny Luftmengdemåler, det pot-meteret har ingenting med hvor mye luft motoren fårm det forteller ECU hvor mye luft motoren suger inn så den kan beregne styretrykket.

Mener å ha hørt at dette potmeteret kan skiftes og/eller justeres.

Som en Nød-rep, så kan du ta av stikket på hjernen og kjøre uten elektronikken, fungerer dette dårlig må du bare få justert blandinga, største bivirkningene av dette er lav tomgang kald og tomgang på 1200 rpm varm.

Har delen her jeg, men sitter i andre enden av landet, kommer fra en 1987-2.0 som gikk som ei klokke.

Om det ikke koster masse å sende så kom med bud og delenr.

Tror alle M102-8V med KE-jet passer sålenge du passer på at EHA er riktig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider