Gå til innhold

Få bort olje fra asfalt

Ranger emnet

volvo240_2

Anbefalte innlegg

Har blitt lagt asfalt her hjemme for noen uker siden nå... Så var jeg litt uheldig å ikke tenkte og tok en motor vask i gårn her... Er jo selvfølgeli noen olje flekker igjen her som de gjerne vill ha vekk hvordan får jeg det bort?

- Volvo 240 GLE (turbo prosjekt)

(-) Fremtidig: volvo 245 som er harry! kleppt og kun dansband &cøntry musikk inni!

lakerær å oppretter i bamblebygda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme, hvor vi har stein i gårdenhar har jeg et par ganger sølt olje. For å fjerne det har jeg gnidd på malingsfjerner, og spylt etterpå med vann, og det har funket greit. Tror også det kan funke med sånn betpasta, som du bruker til å rense syrefast stål. Dette er rimelig sterke saker :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x2 på flis metoden. Brukte den metoden i garasjen for litt siden da det rant ut litt olje fra en gammel Citroen 2cv motor. Har epoxy på gulvet så er egentlig bare å spyle vekk, men i og med at det var så mye dritt i garasjen (driver å rydder i boden, få litt årnings) så valgte jeg å bruke flis. Fungerte utmerket.

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

har samma problemet, en svær oljeflekk på asfalten. men det er vel for sent å bruke flis nå som jeg allerede har tørka vekk all olja?

olja er jo borte, men den store flekken er der jo fremdeles:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samma problemet, en svær oljeflekk på asfalten. men det er vel for sent å bruke flis nå som jeg allerede har tørka vekk all olja?

olja er jo borte, men den store flekken er der jo fremdeles:(

Et sterkt rensemiddel hjelper vel.. Jeg pleier bare å spyle det med vann, lar det ligge også er det borte etter ei stund.. Men om dem krever at det fjernes blir det litt annerledes :p

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

er jo mor og far som krever:)

jeg har spylt ganske mye, og i forhold til hvor lenge jeg har spylt med høytrykken, så ser jeg hvor lite effektivt det er:)

jævla bunnplugg som datt nedi det oljeoppsamlingsfatet mitt og tetta hullet så alt rant ut:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider