Gå til innhold

Statens Vegvesen Trondheim har tatt i bruk dynobenk

Ranger emnet


vidder

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

BossCat: Er klar over at den Mustangen er i eldste laget, men tenk om det skulle finnes flere slike nå, Ford var flinke til å skrive ned effekten på bilene sine for avgiftene sin skyld.

 

Du skal være god for å finne nyere Mustang BOSS 429 enn 1970, de ble kun levert i `69 og `70

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags pisspreik er dette? du svarer jo ikke på spørsmålet hans engang:confused: de får ikke nøyaktig ut effekten i bilen i FORHOLD til svinghjulseffekt. Men på hjula så stemmer det..

 

Hvis du vokser opp nok til å forstå hvordan en dyno fungerer så hadde du kunne spart deg for språkbruken. Softwaren idag klarer lett å finne ut dette som er innenfor deres avvik grense ut til forbruker. Om man regner ett par % feil på drivverkstap så utgjør dette mye mindre en de 10% totalt de har å gå på. En med god opplæring treffer veldig godt på dette. På en FWD bil så ligger man på ca.13-16%, På en RWD så har man ca.15-18% og en AWD så ligger man på ca.22-25%. Hvis man da måler utveklsingen og dekkradius så får man ut tall som ligger godt innenfor deres totale avvik som de slår av. Av de over 100 evo'er jeg har sett testes med alle slags utgaver av girkasser og oppsett så har alle vært innenfor 23-24% tap. Tapet forandrer seg ikke så veldig mye om man bytter bakende eller akslinger m.m. Ihvertfall ikke så mye som at du vinner i retten på feil måling

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vokser opp nok til å forstå hvordan en dyno fungerer så hadde du kunne spart deg for språkbruken. Softwaren idag klarer lett å finne ut dette som er innenfor deres avvik grense ut til forbruker. Om man regner ett par % feil på drivverkstap så utgjør dette mye mindre en de 10% totalt de har å gå på. En med god opplæring treffer veldig godt på dette. På en FWD bil så ligger man på ca.13-16%, På en RWD så har man ca.15-18% og en AWD så ligger man på ca.22-25%. Hvis man da måler utveklsingen og dekkradius så får man ut tall som ligger godt innenfor deres totale avvik som de slår av. Av de over 100 evo'er jeg har sett testes med alle slags utgaver av girkasser og oppsett så har alle vært innenfor 23-24% tap. Tapet forandrer seg ikke så veldig mye om man bytter bakende eller akslinger m.m. Ihvertfall ikke så mye som at du vinner i retten på feil måling

 

Mvh

 

hehe, er det mulig..

du bekrefter jo at jeg har rett:thumb du får det ikke ut nøyaktig, men slingringsmonnet på 10% så skal det jo gå greit.. hvis du bremser en bil på flere forskjellige steder, får du mest sansynlig forskjellige resultater, så det hadde jo vært litt moro å se i forhold til BT sin bremsebenk, forundrer meg ikke om det er en såkalt SNILL benk.. bare for å få lurt ut litt ekstra.

 

Jeg er i grunn imponert over vegvesenet, de er verdens treigeste på kundebehandling/papirarbeidet når KUNDEN kan få en fordel, mens de er superraske når det gjelder å hente inn kronasje..:iconsm

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, er det mulig..

du bekrefter jo at jeg har rett:thumb du får det ikke ut nøyaktig, men slingringsmonnet på 10% så skal det jo gå greit.. hvis du bremser en bil på flere forskjellige steder, får du mest sansynlig forskjellige resultater, så det hadde jo vært litt moro å se i forhold til BT sin bremsebenk, forundrer meg ikke om det er en såkalt SNILL benk.. bare for å få lurt ut litt ekstra.

 

Jeg er i grunn imponert over vegvesenet, de er verdens treigeste på kundebehandling/papirarbeidet når KUNDEN kan få en fordel, mens de er superraske når det gjelder å hente inn kronasje..:iconsm

 

Hvis man bruker samme standard så skal man ikke få den store variasjonen i utgangspunktet. Men som sagt så finnes det sikkert noen som gir bonushester for å få bilen til å virke raskere enn vanlig. Tror ikke det er mye variasjon i Norge mere enn hva en bil varierer fra dag til dag. Virker litt mere seriøse de som driver på med dette her til lands enn hva man kan se rundt omkring.. Biltilsynet bruker garantert samme standard som bilprodusenter bruker når de oppgir sine. Noe annet vil ikke ha holdt i retten. Tror alt de gjør er gjennomført sjekket ut og avgjort med tanke på rettslig forfølgelse. Hvis noen blir "tatt" så tror jeg man ikke kommer fra å betale ;O)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gjelder førstegangs registrering i Norge, så om du har en 95 mod som er brukt importert i 2005, så må du betale avgifter om du skal ha effektøkning på den.

 

men hvis bilen er registret før 1/1-1996 slipper du vel tillegs avgifter om du blir tatt med for my hk,det gjelder førstegangs registrering? Har ingenting å si om du har en 1995mod som er bruktimportert i 2005?

Noen som veit??

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

en anna ting også er att politi etc he ingenting i din bil og gjere, verken inni, under panser etc grunna dette er PRIVAT eigendom og du kan kreve ransakelseordre... gjer ikkje ting lettere, men hadde e blitt stoppa og krevd e skulle kjøre dit som gjengen i trondheim og måtte vente heile natta, hadde e blitt skikkelig forbanna, dette er frihetsberøvelse, bortføring ( til biltilsyn ) skulle vert atig om noken tøyde strikken veldig laaaaaaangt.... fo so og bremse me orginal effekt i tilegg so hadde det blitt kanon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt usaklig innlegg fra min side no.

men man får vell heller bynn å drep folk i stede for å mixe å trixe me bil.

bli jo my billigere, siden man som oftest ikke klarer å dekke erstatningskravene så di må vell staten betale å så får man jo bo gratis i 10-15år me alt av vanlige hus fasiliteter å så får man jo jobbe litt inne i fengslet å da.

 

blir man jo tatt for trimming så blir man jo nesten stempla som en livsfarlig kriminell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hva de sier den dagen de får inn en gammel sivilbil fra politiet til bremsing. har en kompis som kjøpte en 95mod 850 t5 fra politiet i oslo og den var chipet og hadde justerbar turbotrykks kran og var justert opp til 1 bar. men det står det ingen ting om i vognkortet de hadde ikke fjernet alle blå lysene på bilen en gang når han fikk den. har hørt om fler som har kjøpt biler som har vært i politiets eie og som er chipet eller trimmet på andre måter. er det greit da eller siden staten har eid dem??

volvo 850 2,3 t5

opel kadett c stv 1979 mod

volvo 240 v8 1985 mod

volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod

volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes enn del biler som er utollet, og mange av de er trimmet opp noe. Hvis feks jeg har en sånn bil, setter på prøve skilter og blir stoppet. effekten er høyere enn orginalt, hva gjør dem da?

06 BMW 535 Familiebilen.

04 VOLVO V70 R Firmabil

Hobby:

ESCORT COSWORTH GR A Bakkeløp

92 SIERRA COSWORTH Prosjekt for vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hva de sier den dagen de får inn en gammel sivilbil fra politiet til bremsing. har en kompis som kjøpte en 95mod 850 t5 fra politiet i oslo og den var chipet og hadde justerbar turbotrykks kran og var justert opp til 1 bar. men det står det ingen ting om i vognkortet de hadde ikke fjernet alle blå lysene på bilen en gang når han fikk den. har hørt om fler som har kjøpt biler som har vært i politiets eie og som er chipet eller trimmet på andre måter. er det greit da eller siden staten har eid dem??
Det er da vel det samme hvem som har eid bilen tidligere....

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Vanligvis vil man få 10 % reduksjon i avgiften hvert år etter bilen ble førstegangsregistrert i Norge. Vi får likevel opplyst at dersom man blir tatt har tollmyndigheten mulighet til å fravike dette – og du må betale avgifter som om bilen var ny.

 

-Toll- og avgiftsdirektoratet legger også til at sannsynligheten for at noen blir nødt til å betale alt dette er forholdsvis liten, men at muligheten er tilstede. De presiserer også at disse avgiftene kun må betales dersom bilen blir godkjent med det nye antallet hestekrefter - noe det som regel er vanskelig å få til.

 

http://www.klikk.no/motor/bil/article480591.ece

 

Dette her er ikke nevnt i mange avis saker om denne saken..

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår