Gå til innhold

Statens Vegvesen Trondheim har tatt i bruk dynobenk

Ranger emnet


vidder

Anbefalte innlegg

Flott å se at staten bruker skattepengene våre til noe fornuftig, 100.000 i utstyr pluss kurs og masse betjenter i overtid for å "ta" de som snyter på avgiften.. hvis det hadde vært mulig i praksis å godkjenne høyere effekt her i landet hadde dette kanskje ikke vært noe problem..:iconsm

 

 

http://www.adressa.no/forbruker/bil/article1338718.ece

 

Granada`n min er effektmålt der. 155 KW (211 HK) Og det står i vognkort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Øyyy....

 

Denna bremsebenken... skal ikke den være kalibrert? På sammen måten som dem kalibrerer vekter, laser'n og promilleapperatene sine. Har Juster Vesnet satt en kontrollapp på denna saken...? Bare noe å tenke på..

 

Også et spørsmål: Hvordan er det med trimming av lastebiler? Noen ekstra avgifter på det..? Når man tar inn en lastebil så betaler man jo kun mva. Ikke noen avgifter på vekt og hk.

Endret av Paal C.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hva de sier den dagen de får inn en gammel sivilbil fra politiet til bremsing. har en kompis som kjøpte en 95mod 850 t5 fra politiet i oslo og den var chipet og hadde justerbar turbotrykks kran og var justert opp til 1 bar. men det står det ingen ting om i vognkortet de hadde ikke fjernet alle blå lysene på bilen en gang når han fikk den. har hørt om fler som har kjøpt biler som har vært i politiets eie og som er chipet eller trimmet på andre måter. er det greit da eller siden staten har eid dem??

 

litt OT men en artig sak:

En tidligere kollega av meg ble stoppet på bispeveien fra Tønsberg (god å kjøre fort på) med kawa ninja (MC) av en sivilbil. Han ble målt i godt over 200 og stoppet(?) litt etterpå når det nærmet seg dårligere veier.

Under rettsaken krevde advokaten at politibilen, som jeg ikke husker hva var, ble testet for effektøkning fordi han mente den ikke hadde sjans til å holde følge med den sykkelen med den effekten som var opplyst om i vognkortet til sivilbilen.

Den ble tatt hånd om av BT, testet på ett uavhengig sted og fant ut at det var tatt ut veldig mye mer effekt enn orginalt..

Sivilbilen ble avskiltet på stedet av BT HIHIHI og bremsebenk eierne fikk seg en veldig god latter da sivilbilen ble hentet av falken og tjenestemennene ble hentet i en annen politibil

The Ultimate Driving Machine!

730d - rolling on twentytwo's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor de setter grensen for hva som er trimming mot hva som står i vognkortet.

Siden motorer har individuelle forskjeller som vil fordele seg som en tilnærmet gausskurve, med forventningsverdi lik oppgitt effekt. Vil de gå et fast tall fra denne forventningverdien, eller et standardavvik? Det vil være ganske lett for chiptrimmere som har moderat effektøkning å argumentere for at deres bil kan ligge i en ytterkant av kurven, og dermed har mer effekt. Det er et vitenskapelig faktum at det vil være tildels store forskjeller i effekt i ellers like motorer.Hvis ikke trimmingen er synlig skal de få et ganske stort problem med beviser.

 

Og det med justervesenet, og å følge standarder tar jeg som en selvfølge. Hvis ikke kunne de bare glemme å komme med dette i et rettsoppgjør, spesielt når en tenker på teknisk vitenskapelig kompetanse hos diverse folk i politi og BT. ---Skremmende lavt hvis en tenker seg om..

Kristoffer

Endret av Kaasin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen er i kliss original stand, vil avviket gjelde, og du får ikke problemer. Men - i det du har gjort noe som helst med motorstyring, om det er chip, sprut, loddet på en motstand eller hva man måtte finne på, blir man fakturert for hver hk som er over det som står i vognkortet. Og det er et sitat fra representant for Vegvesenet i Trondheim. :)

Trondelond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De smarte blir ikke tatt.

Vært i Trondheim flere ganger denne måneden.

 

Her snakker vi effektøkning me rundt 500hk.

På etanol med et annet map...rundt 700hk.i ØKNING:respect

Blir ikke kjørt akkurat nå, for manifoilen revna på forrige tur =)

 

Bilen er bygd på Bjørnstad bil...

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er den smarte rånern?

Få se noe bilder og specs av bilen din a!:polish:

 

Aldri hatt bil, og kommer ikke til å skaffe meg bil, har overhode ikke peiling eller interesse av bil.

Så min er det vel ikke...vet ikke hvilket merke bilen er en gang.

Veit bare at det går noe heeelt vanvittig og ikke er godkjent.

Skal til Trondheim i mårra.

Jeg er ingen råner btw.

En råner må vel ha bil og lappen såvidt jeg vet.

Og en viss bilinteresse.

 

HAHAHA! med andre ord så får du ikke vite hvilken bil det er snakk om...

Spec. mange sylyndre opp og ned i mente, som liker fuel.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår