glx-rider Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 (endret) Har chippet bilen min og ladet rundt 0,9 bar fram til et par dager siden hvor trykket falt ned til rundt 0,5. Det viste seg å være høl i en slange og at røret ved oljedamp(husker ikke helt navnet men de med peil skjønner nok hvilket rør jeg mener) var morkent. Har byttet både slange og rør, trykktestet og alt var tett. Likevel så går ikke ladetrykket høyere enn 0,7. Før jeg fant lekkasjene ladet jeg som sagt rundt 0,9 og dette var antakeligvis også med et lite hull på slangen... Derfor lurer jeg på: Hvilket ladetrykk har dere med chip? Noen formening om hva som kan være galt? Endret Juni 13, 2009 av glx-rider Endret til bedre emnetittel Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 Jeg lader 1.35bar, litt mye kanskje, men det har gått greit i 1 år nå. Normalt er rundt 1-1.2 bar. Bytt ut N75 ventilen til en N75J eller N75H ventil. Har du sjekket allt av trykk slanger? Tyder på at det kan väre den neste feilen på listen. Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glx-rider Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 har sjekket alle slanger og ingen hull eller tull å spore. Tippa det var ventilen selv så byttet til en N75H og nå lader bilen rundt 1,1 på det beste. Det eneste er at jeg ikke holder trykket stabilt så den faller gjerne ned til 0,7/0,6 og har fått råd om å bytte intercooler for et mer stabilt trykk. (de plastinngangene på den originale er visst ikke helt bra med en gang bilen er trimmet..) Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Har ladet 1.7 på orginal intercooler, så trykket i seg selv er ikke noe problem :D Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glx-rider Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Hmm. okay:) Hvordan har du gjort dette? Da er vel den utelukket. Har merket at bilen varierer trykket veldig etter temp og hvor lenge jeg har kjørt så lurer på om det kan være (maf?) sensoren som er kødden. (tenker på enten luftmasse eller luftmengde, husker ikke hvem det var som regulerte.) noen måte å sjekke disse på uten å bytte til nye? Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Jeg kjører ikke på orginalturbo, er ikke å anbefale å lade 1.7 bar på den orginale k03'en :) Har du byttet noe rørgang eller annet på bilen da? Du kan plugge ut luftemassemåleren i toppen av luftfilterboksen din. Hvis bilen ikke endrer oppførsel med denne plugget ut, kan det være verdt ett forsøk å bytte den. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williboy Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 ladder ca 09/1 bar i trykk.. har ca 200. ikke anbefale å ha noe høyere.. men er sikkert skøy da:) Siter passat 1,8t 3b i eie bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lagjers83 Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 fikk min passat 1,8t chippet for 4dager siden,merket at det ble litt for mye "drag" men det funka knall! i dag fikke lyste en epc lampe å ingen reaksjon på gassen! stopper og starter å alt funker bra til jeg axser "formye" noen jeg kjente mente at turbo trykket var forhøyt! noen formening om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 fikk min passat 1,8t chippet for 4dager siden,merket at det ble litt for mye "drag" men det funka knall! i dag fikke lyste en epc lampe å ingen reaksjon på gassen! stopper og starter å alt funker bra til jeg axser "formye" noen jeg kjente mente at turbo trykket var forhøyt! noen formening om det? Volvo har det problemet der, S60 spes.. For mye turtall=for mye trykk og da er det en ventil som fucker.. Men da hjelper det å stoppe/starte igjen, det er turbo'n som går i nødmodus.. Kjøreskolen hadde 2 slike, og begge hadde det samme problemet, sjekka begge bila og det var visstnok en ventil som var mongo.. Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 fikk min passat 1,8t chippet for 4dager siden,merket at det ble litt for mye "drag" men det funka knall! i dag fikke lyste en epc lampe å ingen reaksjon på gassen! stopper og starter å alt funker bra til jeg axser "formye" noen jeg kjente mente at turbo trykket var forhøyt! noen formening om det? Bilen går i nødmodus av en eller annen grunn, du er nødt til å kjøre diagnose for å finne ut hvorfor. Hvis du lader mere trykk enn hva motorstyringa tillater feks, vil bilen gå i nødmodus. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.