Gå til innhold

B230AT: Simons vs JT

Ranger emnet


-Veritas-

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har fått i en B230AT nå, og skal handle eksos. Hva er å anbefale med tanke på effekt, passform, kvalitet og lyd for min motor?

 

Er det noen andre anlegg som er bedre for meg enn 2,5" simons eller 3" JT?

 

For man kjøpt komplett 2,5" Simons ink. downpipe?

 

Hva er evt. pris på det?

 

Akkurat nå har jeg en downpipe fra 740, that's it! :)

Endret av -Veritas-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 3" jt med en lyddemper på min, med 230ft maskinist. er veldig fornøyd med lyden, men passformen var så som så. jeg sveiste alle utenom en skjøt (den over bakakselen) for det lakk som ei sil over allt...

de to små jalla eksosfestene som er der den midtre potta skulle vert, ryker i ett sett, men de har nye på biltema til 40 kr :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en JT 3" downpipe som hang mindre enn 5-6cm over bakken med en noget senket bil. Rev eksosen av på dørstokken. Det ble litt bedre av at det krøkte seg forover i en S-form samt at jeg vinklet DPen nærmere girkassa.

 

Hadde tenkt å korte DP inn på høyden mellom de to 90´ svingene, men før jeg kom så langt så jeg at mellomrøret før første potte var minst like lavt. Det og resten bakover er et sølvgrått (Walker?) 2,5" anlegg med to potter. Tipper det er for en N/A motor. Bortsett fra at jeg måtte kutte vekk hjørnene (standardfeil?) til gummistrikkene på første potte passer det ganske bra uten å slå borti noen steder. :)

 

740 DPen må du sveise om for å få nedi en 240. Men uansett planer bør du gå for 3" hele vegen skal du førstes kjøpe anlegg pga du ikke har noe.

 

PS! Min JT 3" er forferdelig krøkkete å skru inn på turboen. Trangt og jævlig og må skru maks halve runder med en kort, åpen fastnøkkel. V-band flens neste gang!

Endret av Skody
måtte (kutte) vekk

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette henger under en ´78 242 med ´87 B230ET. Men er ikke manifolden lik på B21ET og B230xT før >´90+? Da burde jo downpipen min være "passe lang (og høy)" når den skal være laget for en 240. Spør du nå meg.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du si, det er kanskje for å unngå traversen på b21et og de høytmonterte turboene. Da blir det som skrevet før, noe bedre bakkeklaring. Dette var uansett HELT latterlig å kjøre med i en by som Bergen med dype hjulspor, kanter og brostein. Alle fartshumper og kanter ble rett og slett et helvete. Knakk titalls skruer på turboen pga skraping! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår