-Veritas- Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 (endret) Hei, Har fått i en B230AT nå, og skal handle eksos. Hva er å anbefale med tanke på effekt, passform, kvalitet og lyd for min motor? Er det noen andre anlegg som er bedre for meg enn 2,5" simons eller 3" JT? For man kjøpt komplett 2,5" Simons ink. downpipe? Hva er evt. pris på det? Akkurat nå har jeg en downpipe fra 740, that's it! :) Endret Juni 14, 2009 av -Veritas- Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 jeg har 3" jt og er godt fornøyd med det:) men det er flere som klager på passformen, noe jeg tror kan variere litt... Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 har 3" jt med en lyddemper på min, med 230ft maskinist. er veldig fornøyd med lyden, men passformen var så som så. jeg sveiste alle utenom en skjøt (den over bakakselen) for det lakk som ei sil over allt... de to små jalla eksosfestene som er der den midtre potta skulle vert, ryker i ett sett, men de har nye på biltema til 40 kr :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 (endret) Jeg har en JT 3" downpipe som hang mindre enn 5-6cm over bakken med en noget senket bil. Rev eksosen av på dørstokken. Det ble litt bedre av at det krøkte seg forover i en S-form samt at jeg vinklet DPen nærmere girkassa. Hadde tenkt å korte DP inn på høyden mellom de to 90´ svingene, men før jeg kom så langt så jeg at mellomrøret før første potte var minst like lavt. Det og resten bakover er et sølvgrått (Walker?) 2,5" anlegg med to potter. Tipper det er for en N/A motor. Bortsett fra at jeg måtte kutte vekk hjørnene (standardfeil?) til gummistrikkene på første potte passer det ganske bra uten å slå borti noen steder. :) 740 DPen må du sveise om for å få nedi en 240. Men uansett planer bør du gå for 3" hele vegen skal du førstes kjøpe anlegg pga du ikke har noe. PS! Min JT 3" er forferdelig krøkkete å skru inn på turboen. Trangt og jævlig og må skru maks halve runder med en kort, åpen fastnøkkel. V-band flens neste gang! Endret Juni 19, 2009 av Skody måtte (kutte) vekk Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Javel, takk for utfyllende svar Skody :) Hvordan motor kjørte du på? JT er laget for B21ET så downpipen blir for lang på ft/fk. Tror det blir 3" JT jeg.. :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Dette henger under en ´78 242 med ´87 B230ET. Men er ikke manifolden lik på B21ET og B230xT før >´90+? Da burde jo downpipen min være "passe lang (og høy)" når den skal være laget for en 240. Spør du nå meg. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Tror det er samme manifold på alle untatt FT/FK? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Jeg kan illustrere hvordan 3" JT blir på fk. Bilen min er senket 40/40... Med litt sveising og korting av downpipe. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Er jo egentlig rart at den går så langt ned på midten.. Mon tro hvofor de ikke har hatt et rett rør der, istedenfor det krummete. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Det kan du si, det er kanskje for å unngå traversen på b21et og de høytmonterte turboene. Da blir det som skrevet før, noe bedre bakkeklaring. Dette var uansett HELT latterlig å kjøre med i en by som Bergen med dype hjulspor, kanter og brostein. Alle fartshumper og kanter ble rett og slett et helvete. Knakk titalls skruer på turboen pga skraping! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.