Gå til innhold

Går bare på 5 sylinder.LIMP MODUS??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Grand voyager 96 mod automat 3,3L kjørt 210000 km

Fikk plutselig stopp på motoren, hadde strøm.

Avlest feil på" tempraturmåler" samt kode 42-43

Får start...må skifte coil.

Masse teorier om hva som er galt osv...uendelige verksted besøk.

Får bare til svar at det er en drittbil osv.....

 

Pr i dag:

Biler har strøm, men går på 5 sylinder...ikke alle 6.

blir avlest med MASSE feilkoder som ikke stemmer overens.(kamsensor veivsensor osv)disse er sjekket ut uten feil.

Han får heller ikke kontakt med "hjernen"

 

Han har byttet alle plugger og sjekket sylinder uten å finne noe galt...dog ikke sjekket ut sensor/dyse på 1 sylinder.

 

Han sier at på verksted så skrudde de på bilen uten å koble fra strømmen..han vet ikke om de resettet/kalibrerte systemet etterpå...

 

Hvordan får man bilen ut av LIMP modus?

Er det noen som har hørt/vært borti lignende problemer..

 

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at den går på 5 sylindre og ikke 4?

 

Er feilkodene lest ut med orginaltester for chrysler?

 

At man ikke får kontakt med hjernen kan väre problemer på bus-systemet (kommunikasjonen mellom styreenheter) etc. Kan väre feil i selve hjernen.

 

Ser du skriver at du må skifte coil?? Mangler det gnist på noen av pluggene? Tipper i så fall du har et problem med styringa av sluttrinnet til coilen,denne sitter innebygget i motorstyreenheten,dette er et ikke helt ukjent problem på disse bilene med 3,3 V6...

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for at du engasjerer deg.

Hvorvidt den går på 4 el 5 sylinder er egentlig litt ukjent for meg, men min svoger mener at den går kun på 5.

coilen ble skiftet på verksted, da startet bilen etterpå, men går i limp modus.

så byttet han tilbake til den gamle coilen og fikk start...gikk en liten stund, så skjedde det samme.

Jeg kan ikke bekrefte at feilkodene ble lest ut av en orginal tester, men finnes det uorginale som gir gale feilkoder???

alle plugger og ledninger er skiftet også.

kan det være en ide å skifte den styreenheten du refererer til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et Chrysler-verksted du har vært på? Hvis ikke er det trolig ikke lest ut med orginaltester. Kan gi litt forskjellige koder.

 

Kan jo selvfølgelig være periodisk feil i veiv/kamsensor,men har en følelse at det er et tenningsproblem her,og at feilen er i motorstyreenheten.

 

Men kommer man ikke inn på motorstyreenheten må det enten være noe med testeren eller kommunikasjonssystemet i bilen (Bus-systemet) tror jeg.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår