Gå til innhold

Våtslipe frontlykter - Hvor skaffe våtslipepapir 2000 korning?

Ranger emnet

Larsen86

Anbefalte innlegg

Som topic sier tenker jeg å få slipt opp frontlyktene mine som har endel smårusk på seg.

Tanken er å bruke et våtslipepapir rundt

Først 1200 korning

deretter 1500

deretter 2000

deretter kanskje 2500

for å så gå på med plastx etter det?

Høres dette logisk ut ?

hvor kan man skaffe så fint våtslipepapir i oslo områder?

( har 1200 selv og får tak i det på de fleste plasser, men få som har høyere , så hvor? )

Håper på positivt svar =D

Volvo S40 2004 - 2,4i SUMMOM

Golf GTI 1999 Exclusive - 1,8T ( X )

Nissan Almera 1998 - 1,4 ( X )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som topic sier tenker jeg å få slipt opp frontlyktene mine som har endel smårusk på seg.

Tanken er å bruke et våtslipepapir rundt

Først 1200 korning

deretter 1500

deretter 2000

deretter kanskje 2500

for å så gå på med plastx etter det?

Høres dette logisk ut ?

hvor kan man skaffe så fint våtslipepapir i oslo områder?

( har 1200 selv og får tak i det på de fleste plasser, men få som har høyere , så hvor? )

Håper på positivt svar =D

Jeg ville startet med 1000 eler 1200, så gått over med 2500 eller 3000. De i mellom er ikke nødvendig.

Men etter dette er de relativt matte, og Plast-X er nok litt "mildt" til dette så jeg ville gått over med mild ullpad på roterende maskin med en middels grov polish, for så å avslutte med Plast-X :)

Firmaet mitt selger våtslipepapir i de fleste korninger, men jeg har ikke lov til å "reklamere" for det her på forumet ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg tenker å slipe for å så polere dem blanke ja , har aldri gjort det før, men har sett at endel andre har brukt denne løsningen på lykter i "plast" . De har såpass kjip tilstand at det ikke holder å bare bruke plast x. Men har plastx så fint om jeg kunne utnyttet det. Derav løsningen som nevnt over. Men ja , 1200 og såpevann + autosol? funker bra det ? vil glasset bli mattere med tiden eller holder det seg blankt lenge?

Og igjen? where 2 buy våtslip 2000? =D

Volvo S40 2004 - 2,4i SUMMOM

Golf GTI 1999 Exclusive - 1,8T ( X )

Nissan Almera 1998 - 1,4 ( X )

Lenke til kommentar
Del på andre sider