Gå til innhold

Reklamasjon til verksted etter girkassebytte?

Ranger emnet

Rattatta

Anbefalte innlegg

Skifta motorolje på bilen min i går. Oppdaget samtidig at det lakk olje fra automatgearkassen. Blank fin olje, i skjøten der kassen går inn til motoren. Er helt sikkert at det ikke er motorolje, da jeg enda ikke hadde byttet, søler heller ikke når jeg bytter. Har også hørt fra møller mekaniker at oljen er gulaktig i farge....

Et lokalt verksted byttet kassen for meg i aug/sep i fjor. Da de satte i en nyoverhalt kasse i forbindelse med en reklamasjon fra forhandler i bergen....

Skal ringe de i morra, men har jeg noen rettigheter? Den skal jo ikke lekke !!!! Er jo 10 mnd siden de satte den i!!! Er det reklamasjon på slikt?

Mvh Rattatta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

kamerat hadde en honda integra, og fikk bytta kassa på verksted. kjørte et par dager og plutselig hoppa hele giroverføringa av. fant igjen boltene til denne langs veien og blei henta av naf.

han ringte inn å klagde, og fikk gjort arbeidet og utført en kontroll. viste seg at to av boltene som fester kassa også var løse.

han fikk dette selvfølgelig gratis.

om du har rett til å klage etter 10mnd vet jeg ikke. men det koster deg ingenting å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått forklart at det er kun kjølerøra som kan skades ved montasje. Oljen som kommer ut, kommer fra gearkassen gjennom pakkninger/simmer-ringer eller no slikt. Så er antagelig no feil med den nyoverhalte kassa.

Dritt !!!! Kjørt 10 tusen. Blir sikkert uten bil i sommer også, får se i morra hva forhandleren sier ang min atter reklamasjon !

MVH

Forbandet og irritert Rattatta

:angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider