Gå til innhold

Min Audi A4 B5 1.8 TQ "RS 4"

Ranger emnet

RS Dude

Anbefalte innlegg

• Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sikkert digg å ha bilen i bra teknisk stand kan jeg tenke meg!

Skal til med den forstillingsjobben selv. Fikk ikke tatt 4-hjulskontroll grunnet for mye slark i en bærearm. Bytter alt sammen med en gang da. Så kommer noen spørsmål.

Når man skal bytte alt sammen. Er det best å demontere alt sammen med en gang? Eller bytte en og en del?

Ser for meg at det er best å skru til armene når de er i den vinkelen de blir når jeg slipper den ned igjen? Kanskje ta mål på forhånd og jekke opp for derretter å skru til?

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe spesielt med B5 RS4 Avant...

En liten digresjon. Iom at du har hjulene så mye lenger ut (felgbredde/ET/spacere), hva sier hjullagrene til det? 30K km og så hadet?

Takk :) Helt enig..

Det stemmer, blir en hard belastning/brytning på hjullagerene(allerede skiftet ett), men det hadde heller ikke sett "lurt" ut med hjulene langt inn/under skjermene..

Derfor ofrer jeg heller litt for utseendet :rs4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert digg å ha bilen i bra teknisk stand kan jeg tenke meg!

Skal til med den forstillingsjobben selv. Fikk ikke tatt 4-hjulskontroll grunnet for mye slark i en bærearm. Bytter alt sammen med en gang da. Så kommer noen spørsmål.

Når man skal bytte alt sammen. Er det best å demontere alt sammen med en gang? Eller bytte en og en del?

Ser for meg at det er best å skru til armene når de er i den vinkelen de blir når jeg slipper den ned igjen? Kanskje ta mål på forhånd og jekke opp for derretter å skru til?

Yes, absolutt!

Jeg begynte med å skifte de øvre bærearmene først, der den lange bolten går gjennom spindelhuset.. Sørg for å få med nye bolter/muttere,(den pleier å ruste fast så bare å finne slegge og meisel/dor med en gang) sett inn bolten med kobberfett eller lignende ved montering da det sparer deg og evt. nestemann for mye jobb ved evt. demontering igjen;)

Ellers så skiftet jeg resten hver for seg..

Riktig det du sier, foringene holder mye lenger når du skrur de fast i den stillingen bilen har når den står på hjula.

Jeg brukte en kraftig gearkassejekk å skrudde fast boltene når de hadde ca samme vinkelen som nevnt..(men jeg bruker jo løftebukken på jobben jeg da)

Kan sette bilen på bukker og bruke en jekk f.eks, setter du på hjulet kan du jo jekke opp til du har samme avstand fra hjul-skjerm som du har når den står på hjula :) Lykke til :)

Endret av RS Dude
Lenke til kommentar
Del på andre sider