Elessio Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Hei jeg lurte på noe hvordan er å være yrkesjåfør ? Blir man fort lei eller ? er det mye stress ? lite fritid eller med venner/ kjæreste osv ? er det bra betalt å være yrkesjåfør ? Har tenkt å bli yrkesjåfør kjøre lang transport eller noe sånt takker for svar :) Siter Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdavolvo Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Er ikke yrkessjåfør selv, men vil nok tro at lønn kombinert med tid med familie/venner henger ganske så tett sammen. :) Lange turer til utlandet er bedre betalt enn turer i samme fylket med 8-16 arbeidstid. Siter Mazda 6DE 2,0 Advance + Volvo S40 1,8 1997 (kjøpe?...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roymagne Skrevet Juli 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2009 kommer an på hva slags type jobb det er. Noen har tidslommer de må levere mellom, mens noen har bare beskjed om og lever så fort som mulig osv. jeg har kjørt en god del variert kjøring. Det kommer jo også veldig an på person også, hva tror du er best ? 10 mil kjøring og 50-60 leveringer Eller 10 Timer kjøring med f.eks containere og en eller 2 leveringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2009 Lurer også på det samme trådstarter lurer på.. Jeg ser helst at jeg får meg jobb som sjåfør der jeg kjører f.eks 10 timer og har 1-2 leveringer.. F.eks containerkjøring.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roymagne Skrevet Juli 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2009 å være yrkessjåfør er et så vidt begrep. Om du er ute etter en bestemt type kjøring, er nok det beste og ringe rundt. lese på nav osv. er kjøring av alle typer. lite stress, mye stress osv osv allt avhenger av hvor man jobber og hva man gjør Ellers så er det ikke så veldig lett og få jobb for tiden, om man ikke er villig til og flytte hvorsohelst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Juli 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 men hva skjer med at yrkesjåførene kjører så jævlig fort og i hastvært? er det ekstra penger imed at man kommer tidlig eller no? Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roymagne Skrevet Juli 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 Tjæ er vell heller skjeldent. *Ofte er det vel avtaler og leveringtider som gjør at man må trykke etter på gassen for og få levert F.eks om man skal være på et apotek eller polet før kl 10. og har man kanskje noen leveringer før det. også er det noen som komler med og kvitere, eller ikke vet hva eller hvor varene skal også har man det gående hele dagen. En annen ting er. skal du kjøre f.eks som den ruten jeg kjører: abeidsdag fra 06-17 40 mil kjøring og fra 30- 65 leveringer om dagen. da er alle "unødvendige" hindringer gjør at du blir litt lengre på jobb. Jeg tar det ganske med ro, og tar det som det kommer. men har jeg noe jeg skal rekke den dagen, så skjønner jeg at dette kan irritere en stakkars sjåfør Så har man kjøre og hviletid. Jo fortere man kjører jo lengre kommer man før man må stoppe. Og du kommer i 80 i 80 sonen. også ligger det en personbil i 70-75 foran deg. Klart dette ikke har så mye og si for tidsforbruket. men for den personbilen som ikke kjører i fartsgrensen virker det som om yrkessjåføren bak kjører som en idiot siden den "kommer så j*vlig fort" Lastebilene har speedometeren kontrollert 1 gang i året og er i 99% av tilfellene helt nøyaktig. MANGE personbiler har 5-10 km avvik i sitt speedometer og dermed blir vi yrkessjåfører stemplet som råkjørere og idioter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juli 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 Korleis er det å kjøre tippbil? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Juli 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 syns det frister å kjøre kontainer/krokbil. har vært en kompis noen dager da han karn han bruke å kjøre med er på ferie og det virker jævlig greit. henter og leverer kanskje 6-7 kontainere hverdag i passelig avstand. lengste vi har kjørt er namsos men det er som regel trondheim, levanger, selbu og steinkjer. det er ikke mye stress med å levere så lenge han henter de kontainerne som står på lista den dagen. bruker som regel å kjøre med henger så han kan hente to i slengen og da går det radig å hente 6-7 kontainere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roymagne Skrevet Juli 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2009 Det stemmer nokk. Den største fordelen med og kjøre vanlig distribusjon er jo at det som regel er en 8-16 eller 7-15 jobb. Mange andre typer kjøring er det både lange dager kombinert med ugunstige arbeidstider. Men igjen. Allt kommer ann på arb.giver og type kjøring osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elessio Skrevet August 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 ok takker for svar roymagne :) jeg har tenkt å ta C lappen eller skal jeg ta CE lappen istendenfor ? hvordan er forholdet med kone og barn ? går det fint hvis man er på langtransport ? noen sier det er bedre å være singel mens man jobber som sjåfør i langtransport stemmer dette ? bare lurer Siter Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 Ta CE så kan du kjøre det meste. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.