Gå til innhold

Bensinpumpe som kommer og går....

Ranger emnet


Richardac

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har da en 94 mod astra stasjonsvogn. Fikk ikke start her om dagen, og fant jo ut at det var bensinpumpa som ikke gikk.

Etter noen timer skrudde jeg på tenninga og da gikk den igjen. Kjørte en liten tur, stoppa motoren og når jeg da skrudde på tenninga igjen var pumpa død. Så var det å vente noen timer igjen, så kom den igjen. Og nå er den død igjen. Noen som har peiling på hva det kan være? For meg virker det som om det er et rele eller no, men jeg finner ingen releer som har noe med det å gjøre. Pumpa går greit hvis jeg tester den med direkte strøm fra et batteri. Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hadde samme problem på min 95 mod stv., fikk opplyst ved kjøp av bilen at bensinpumpa var byttet to ganger. og fikk med kvitering på siste skifte som ikke var mer enn 3 mnd gammelt. Fant etter endel feilsøkning ut at det var brudd i kabelen til bensinpumpa og regner med at pumpa aldrig var problemet.

 

Mener det var i den delen som gikk inn i tanken og inn på pumpa.

 

Dette resulterte i at bilen stoppet plutselig, samtidig som den startet etter en stund. ( etter at jeg hadde sjekket kabler,flyttet bilen, etc.) tok litt tid før jeg skjønte sammenhengen.

 

Det du kan gjøre er å ta løs kabelen, sitter en splitt rett før tanken. Og sjekke om du får spenning der når du setter på tenningen. Om du gjør det så er feilen i tanken, enten kabel inn eller selve pumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet at ihvertfall på vectra a sitter releet til pumpa innenfor sparkeplata på passasjersiden.og disse bilene er jo ganske identiske.enkelt å bytte isåfall.100 kroner koster det.har selv hatt dette på min vectra a, der viste det seg å være pumpa, men her bare stoppet bilen uten forvarsel og ville ikke mer, ikke selv etter timer og dager.men jeg ville prøvd det releet innenfor sparkeplata først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår