Gå til innhold

Mykje klatt med Audi?

Ranger emnet


Nøkkelknippe

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Blir snart 18 og tenker på bil kvar dag.. Har tenkt lenge på Audi A4 B5 typisk 96 modell. Men etterkvart som eg snakker litt med folk, får eg høyre at audiar er veldig gode kjøreegenskaper, men dårlige teknisk og at det er mykje klatt med dei..

 

Stemmer dette? Bilen som eg tenkjer å kjøpe er A4 1,6 eller 1,8 96..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville styrt unna, sjøl om det er mange som er fornøyd forruten forstillinga, så er det for mange med trøbbel.

Jeg er ikke fornøyd med den B5`n jeg tusler rundt i nå, takk gud for at den ikke er min.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville styrt unna, sjøl om det er mange som er fornøyd forruten forstillinga, så er det for mange med trøbbel.

Jeg er ikke fornøyd med den B5`n jeg tusler rundt i nå, takk gud for at den ikke er min.

 

det spørs vell også hvor mye penger man bruker på bilen da du kjøper den også? ;) Får vell som regel det man betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse audibilene har jo gode motorer sånn rent teknisk sett, og bilene fungerer helt fint, men syns det er ALT for mye elektrisk dritt på motorene, spesielt turbo-motorene som ryker -_- Men på en annen side av saken er det jo lett å finne feilene med diagnose ;D

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det spørs vell også hvor mye penger man bruker på bilen da du kjøper den også? ;) Får vell som regel det man betaler for.

 

Så det å kjøpe seg en `97 A4 B5 1.8 Avant Quattro med 100k på telleren, fullt servicehefte hos forhandler for 170k for noen år siden er ett feilkjøp, ikke nok penger, kjøpt en dårlig en, nei er nok kvaliteten til Audi som er dårlig, og store kostnader må påregnes. Og den har fremdeles fullt servicehefte, gått straks 200k, oljskift hver 15.

Og påkostningene har aldri sluttet. Er rart at det var billigere for pappa å kjøre rundt i en `90 legacy, var faktisk dyrere med ett halvt år med audi enn 8 med subaru.

 

Nei dere får gjøre som dere vil, men jeg har jobba noen år som bilmekaniker, og har sett hvor mye VAG med trøbbel som dukker opp, men trodde ikke det var så ille, er totalt ute av stand til å anbefale VAG til noen.

Men er jo bra noen har gode erfaringer, men slik er dessverre ikke ståa for andre.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*SNIP*

 

 

Nå er det jo flest VAG i Norge også da, så at det er en del VAG på verksted er jo ikke så alt for rart.

 

Men om man er uheldig (som man kan være med alle merker) så kan man jo ha en del trøbbel med A4 også.

 

Men selv om jeg kanskje hadde hatt litt mindre skruing på en Toyota Corolla, så hadde jeg fortsatt kjøpt meg en A4 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg rimelig dust hver gang jeg sitter bak rattet på en sleten japsebil.. neitakk, holder meg til A4en min jeg.

Det er en god bil, men den er ganske moderne og avansert elektronikkmessig, og om ting ryker så blir det ofte dyrt.

Om du vil ha lave driftskostnader er jo Volvo 240 fortsatt bunnsolide biler, selv om det minker av dem.. Om du ikke er særlig sporty bak rattet, så er Peugeot 406 ekstremt mye bil for pengene :)

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår