jan_is44 Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Hei.. Hadde problemer med dynamostøy i bilen min, etter mye slit for å finne feilen, jorda eg phono kablene mine, å problemet var vekk. Vill dette si det er noe galt med cd spilleren min? hadde samme cd spiller i en annen bil, uten å få dette problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsenrr Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Sikkert spilleren som er ødelagt! hadde samme jeg og! ble ødelagt pga for dårlig jording.. Siter Audi A4 95 1,8 x Honda Civic 93 1,5 Vtec x Ford Orion 87 1,6 x Mitsubishi Eclipse 97 x VW Passat 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Jordingen til phonougangene er defekt. Dvs at du har brent jordingen. (har gått for mykje strøm der) No er det ein sikring på jordingsbana. Før var det ikkje det og jordingsbana var brent av. Dette er nok brukarfeil. Kan være dårlig jording eller skruing på anlegget uten å koble vekk strømmen! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Typisk feil på Pioneer-spillere dette... Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbelobb Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Det er ikke en typisk feil på pioneer spillere, det er en konsekvens av bruker feil! Dette skal ikke skje om en har skikkelig jording. Siter Mercedes-Benz W124 300CE Bilstereoprosjekt! Pioneer DEH-P88RSII - 2stk. Audison SRx3 - Hertz HSK130 - 2stk. ES250 - Odyssey PC1500 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Ytterst sjelden man hører om folk med andre merker som får det problemet i alle afll... :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbelobb Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 Men det er forsatt ikke pioneer sin feil at folk ikke klarer å jorde skikkelig. Siter Mercedes-Benz W124 300CE Bilstereoprosjekt! Pioneer DEH-P88RSII - 2stk. Audison SRx3 - Hertz HSK130 - 2stk. ES250 - Odyssey PC1500 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juli 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2009 Men det er forsatt ikke pioneer sin feil at folk ikke klarer å jorde skikkelig. Nei, men hadde de laget det like bra som andre merker hadde vi ikke hatt problemet. Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Juli 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2009 My point exactly. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTCS1 Skrevet Juli 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 Har samme probleme med min pioneer og, hvordan jorder man phonokablene da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Juli 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2009 Ta en kabel fra jord, evt. chassiet på spilleren, så fester du denne i metallet på den ene phonokabelen. Bare legg den i "veien" når du kopler phonokabelen på spilleren, så dytter du kabelen inn i koplingen slik at den blir sittende fast. ;) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240-92 Skrevet Juli 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2009 Har en helt ny alpine spiller med tre utganger( eller 6 da, 3 rød 3 hvite) har brukt den ei uke bare og har dynamo støy, er spiller ødelagt eller er det bare å fikse jordinga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Juli 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2009 Trenger ikke ha noe med det å gjøre. Har du lagt strøm og signal på hver sin side? Hvor har du lagt remoten? Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juli 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2009 (endret) Pioneer har en innebygget sikring slik at folk ikke skal brenne jordbanene i spilleren pga av for dårlig jording på andre komponenter i stereoen.. Feks en forsterker..... Det som skjer er at det er bedre jording gjennom RCA kabelen enn det er i den kabelen forsterkeren egentlig skal jordes gjennom.. Resultatet er brente jordbaner eller smelta sikring.. spilleren må sendes inn til service.. Dette her kan gjøres men ALLE spillere bare så det er sagt.. sådetså...... Endret Juli 31, 2009 av LLH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbelobb Skrevet Juli 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2009 Min menig er forsatt at viss en ikke har tistrekkelige kunskaper til å unngå å brenne jordingsbaene i spilleren, så må bør en legge bort jobben til noen som kan sakene sine... Klart, alle kan være uheldig å gjøre en feil men dette bør ikke være et problem. Siter Mercedes-Benz W124 300CE Bilstereoprosjekt! Pioneer DEH-P88RSII - 2stk. Audison SRx3 - Hertz HSK130 - 2stk. ES250 - Odyssey PC1500 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg