RSG60 Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 E ikkje mykje tull dei verdiane han oppgir nei... min med RS-lader, 68mm reimhjul, chip, KN og tom kat gir 220hk.....hehe katten skulle gi 10, og KN skulle vel å merke gi 10hk... når det ligger å suger varmluft.. yea right... Fakta er vel nærmere 180hk. Kat gir ca 2 og KN kansje 2 om det har varmesjold.. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtreme-corrado Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 hvilket kn filter har du (dere) i corrado`n???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvindal Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 vet ikke jeg... bilen gikk godt iallefall... kjørte på 1,3 bar trykk og høyt bensintrykk... var ikke katter på den.... luftfiltret var godt sjermet og hadde kalduftstilførsel Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 er vel ikke tekninsk mulig å få ut over 200hk med g-lader uten kraftige modifikasjoner av topp og kambytte... Veldig snodige tall som opereres med på G60, helt klart mange "drømmere" der ute.... En frisk G60 ble målt til 140hk i motor, senere ble den oppgradert med chip, lite reimhjul og 268 skrekk kam, da lå den l på ca 170-180hk ett sted, husker ikke nøyaktig, men det var ikke over 180 iaf. Fikk på turbo og da begynte ting plutselig å skje, først da ble eieren av corradoen fornøyd gitt! Passerte 220hk og han var fornøyd med det... Alle disse tallene var en visstnok "streng" rulle, men sammenlignsgrunnlaget er jo allikevel tilstede, og forskjellen mellom reimdriven kompressor og eksosdreven sådan er fremtredende... snodig det der............ ? noen som har diagram over effekttap på g-lader vs turbo? Har blitt fortalt at g-laderen tar 30hk på full øs i orginalmotor, man hører jo så mye, men det høres jo realistisk ut... En turbo stjeler............ 5? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Med standard bensintrykkregulator og dyser maks 200 hk. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 @xtreme corrado: Det STORE KN filteret. De fleste som seller chip til denne motoren krever vel at du bytter FPR til 3,5 eller 3,8 bar. Stage 1 fra SNS er vel kansje med original.. 1,3 bar trykk fra G-laderen hørest mye ut. min lader ca 0.8 fra 3k til 5500, da stiger trykket mot 1,05 ved rødmerket. Dette er på original kam. Har du 1,3 fra langt nede i registeret så tyder vel det på slitte kammer.., og mye motstand i systemet.. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by RSG60 @xtreme corrado: Det STORE KN filteret. De fleste som seller chip til denne motoren krever vel at du bytter FPR til 3,5 eller 3,8 bar. Stage 1 fra SNS er vel kansje med original.. 1,3 bar trykk fra G-laderen hørest mye ut. min lader ca 0.8 fra 3k til 5500, da stiger trykket mot 1,05 ved rødmerket. Dette er på original kam. Har du 1,3 fra langt nede i registeret så tyder vel det på slitte kammer.., og mye motstand i systemet.. Eller "timing" litt off..... Jeroen Dik kjører forresten med 1,15 bar og 363 hk i sin lader motor...... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 mener du jeg har for lite ladetrykk? Fortell litt mere om den motoren! Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by RSG60 mener du jeg har for lite ladetrykk? Fortell litt mere om den motoren! Ikke så mye å si ;) Bygger på ABF kitcar motoren Mahle stempler, portet topp, store ventiler, Stroeve innsug (a la RS2), 280 graders kammer, 2,27:1 tannreimdrift av lader, dobble innsug på lader, RS2 lader med spesial lager og simringer. JD grenrør, spesial Ic og radiator, Weber sprut med 8 dyser. Ladetrykk imponerer ikke meg, flow gjør det....... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Er desse talla bekrefta på rulle?? trodde ikkje en porta G60 lader var i nærheten av å gi nok luft til å produsere så mye HK.., samme hvor mye du porter toppen og finner kammer som passer.. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by RSG60 Er desse talla bekrefta på rulle?? trodde ikkje en porta G60 lader var i nærheten av å gi nok luft til å produsere så mye HK.., samme hvor mye du porter toppen og finner kammer som passer.. Turtallssperre: 7250 rpm Utveksling til lader: 1:2,27 Laderturtall: 7250x2,27= 16457,5 Vanlig lader tåler 13/14T rpm Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvindal Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Hva tror dere bilen min ytte da? jeg hadde stor chip, filter, rs lader, dr shrick kam, supersprint grenrør og eksos uten katalysatorer, og forhøyet bensintrykk. ladet på 1,3 bar maks . terje Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Vist det var 1,3 bar ved rødmerke, så er vel det fordi toppen på PG blokka slutter å flowe mer da, så mottrykket øker, men hvilket ladetryk hadde du mellom 5000 og 5500? vist det var rundt 1 bar vil jeg tru du hadde kansje 200hk. I hvertfall vist det var G-tech som trimmet : ) Men dette blir jo bare gjettning, må ha bilen på ei GOD rulle før ein kan sei noke som helst!! har hørt fra de som trimmer G-60 på andre siden av dammen, at grenerør har minimal effekt med mindre du vil over 300 hk.. Andre synspunkt på dette? Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Grenrør gir kanskje et par hk ekstra når du har standard topp. (Hartmann Bi-kat muligens noe mer). Grenrør gir litt andre effektkurver og krever et helt annet chip. G60 katten er faktisk ganske bra, stjeler kanskje 2-3 hk når den er ny og frisk. Hva er stort chip forresten??????? Hvilket bensintrykk kjørte du på? 3,5 eller 3,8? Jeg tipper 195/205 hk et sted Ladetrykk er en funksjon av hvor mye luft g-laderen klarer å flytte og hvor mye luft topp/innsug klarer å flytte. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvindal Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 jeg vet ikke hva som er gjort med den utover dette, var vel 3,8 bars trykk... var sånn n¨år jeg kjøpte bilen og de4t var da sagt at det var 220hk.. kan godt hende det var portet topp osv, hakke peil! bilen gikk iallefall overaskende godt, og andre "trimma" g60'er har skuffet meg voldsomt senere! Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.