Gå til innhold

Trimming av G60

Ranger emnet


Mor di

Anbefalte innlegg

E ikkje mykje tull dei verdiane han oppgir nei... min med RS-lader, 68mm reimhjul, chip, KN og tom kat gir 220hk.....hehe katten skulle gi 10, og KN skulle vel å merke gi 10hk... når det ligger å suger varmluft.. yea right...

 

Fakta er vel nærmere 180hk. Kat gir ca 2 og KN kansje 2 om det har varmesjold..

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vet ikke jeg... bilen gikk godt iallefall... kjørte på 1,3 bar trykk og høyt bensintrykk... var ikke katter på den.... luftfiltret var godt sjermet og hadde kalduftstilførsel

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke tekninsk mulig å få ut over 200hk med g-lader uten kraftige modifikasjoner av topp og kambytte...

 

Veldig snodige tall som opereres med på G60, helt klart mange "drømmere" der ute....

 

En frisk G60 ble målt til 140hk i motor, senere ble den oppgradert med chip, lite reimhjul og 268 skrekk kam, da lå den l på ca 170-180hk ett sted, husker ikke nøyaktig, men det var ikke over 180 iaf.

 

Fikk på turbo og da begynte ting plutselig å skje, først da ble eieren av corradoen fornøyd gitt! Passerte 220hk og han var fornøyd med det...

 

Alle disse tallene var en visstnok "streng" rulle, men sammenlignsgrunnlaget er jo allikevel tilstede, og forskjellen mellom reimdriven kompressor og eksosdreven sådan er fremtredende...

 

snodig det der............ ?

 

 

noen som har diagram over effekttap på g-lader vs turbo?

 

Har blitt fortalt at g-laderen tar 30hk på full øs i orginalmotor, man hører jo så mye, men det høres jo realistisk ut...

En turbo stjeler............ 5?

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@xtreme corrado: Det STORE KN filteret.

 

De fleste som seller chip til denne motoren krever vel at du bytter FPR til 3,5 eller 3,8 bar.

 

Stage 1 fra SNS er vel kansje med original..

 

1,3 bar trykk fra G-laderen hørest mye ut. min lader ca 0.8 fra 3k til 5500, da stiger trykket mot 1,05 ved rødmerket. Dette er på original kam. Har du 1,3 fra langt nede i registeret så tyder vel det på slitte kammer.., og mye motstand i systemet..

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

@xtreme corrado: Det STORE KN filteret.

 

De fleste som seller chip til denne motoren krever vel at du bytter FPR til 3,5 eller 3,8 bar.

 

Stage 1 fra SNS er vel kansje med original..

 

1,3 bar trykk fra G-laderen hørest mye ut. min lader ca 0.8 fra 3k til 5500, da stiger trykket mot 1,05 ved rødmerket. Dette er på original kam. Har du 1,3 fra langt nede i registeret så tyder vel det på slitte kammer.., og mye motstand i systemet..

 

Eller "timing" litt off.....

Jeroen Dik kjører forresten med 1,15 bar og 363 hk i sin lader motor......

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

mener du jeg har for lite ladetrykk?

 

Fortell litt mere om den motoren!

 

Ikke så mye å si ;)

 

Bygger på ABF kitcar motoren

Mahle stempler, portet topp, store ventiler, Stroeve innsug (a la RS2), 280 graders kammer, 2,27:1 tannreimdrift av lader, dobble innsug på lader, RS2 lader med spesial lager og simringer. JD grenrør, spesial Ic og radiator, Weber sprut med 8 dyser.

 

Ladetrykk imponerer ikke meg, flow gjør det.......

 

foto11.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

Er desse talla bekrefta på rulle?? trodde ikkje en porta G60 lader var i nærheten av å gi nok luft til å produsere så mye HK.., samme hvor mye du porter toppen og finner kammer som passer..

 

Turtallssperre: 7250 rpm

Utveksling til lader: 1:2,27

 

Laderturtall: 7250x2,27= 16457,5

 

Vanlig lader tåler 13/14T rpm

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere bilen min ytte da?

 

jeg hadde stor chip, filter, rs lader, dr shrick kam, supersprint grenrør og eksos uten katalysatorer, og forhøyet bensintrykk.

 

ladet på 1,3 bar maks .

 

terje

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det var 1,3 bar ved rødmerke, så er vel det fordi toppen på PG blokka slutter å flowe mer da, så mottrykket øker, men hvilket ladetryk hadde du mellom 5000 og 5500?

 

vist det var rundt 1 bar vil jeg tru du hadde kansje 200hk. I hvertfall vist det var G-tech som trimmet : ) Men dette blir jo bare gjettning, må ha bilen på ei GOD rulle før ein kan sei noke som helst!!

 

har hørt fra de som trimmer G-60 på andre siden av dammen, at grenerør har minimal effekt med mindre du vil over 300 hk.. Andre synspunkt på dette?

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenrør gir kanskje et par hk ekstra når du har standard topp. (Hartmann Bi-kat muligens noe mer). Grenrør gir litt andre effektkurver og krever et helt annet chip.

 

G60 katten er faktisk ganske bra, stjeler kanskje 2-3 hk når den er ny og frisk.

 

Hva er stort chip forresten???????

 

Hvilket bensintrykk kjørte du på? 3,5 eller 3,8?

 

Jeg tipper 195/205 hk et sted

 

Ladetrykk er en funksjon av hvor mye luft g-laderen klarer å flytte og hvor mye luft topp/innsug klarer å flytte.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke hva som er gjort med den utover dette, var vel 3,8 bars trykk... var sånn n¨år jeg kjøpte bilen og de4t var da sagt at det var 220hk.. kan godt hende det var portet topp osv, hakke peil!

 

bilen gikk iallefall overaskende godt, og andre "trimma" g60'er har skuffet meg voldsomt senere!

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår