Gå til innhold

Trimming av G60

Ranger emnet


Mor di

Anbefalte innlegg

Originally posted by tvindal

jeg vet ikke hva som er gjort med den utover dette, var vel 3,8 bars trykk... var sånn n¨år jeg kjøpte bilen og de4t var da sagt at det var 220hk.. kan godt hende det var portet topp osv, hakke peil!

 

bilen gikk iallefall overaskende godt, og andre "trimma" g60'er har skuffet meg voldsomt senere!

 

Jeg kan bekrefte at bilen gikk meget godt. Rå respons, veldig morsom å kjøre. Har prøvd andre G60'er med lik oppgitt effekt, som ikke var i nærheten av denne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høyt ladetrykk er kke vanskelig å oppnå... Bare å tette igjen den allerede dårlige toppen enda mer det....

Erfaringsmessig er det eksos som må portes på disse. Innsug er som regel ganske bra, men på eksosen er det MYE å hente.. Min skal portes ganske mye på begge. Innsug, eksosmanifold og gasspjeld skal og jobbes litt med. Så skal selvsagt manifolder matches mot topp, og kanaler flowes/matches mot hverandre. Tilslutt skal en kam tilpasses.... Gleder meg! Kan se om jeg får lagt ut før/etter flow diagrammer om et par uker når jeg får toppen tilbake. Vil og få et ca-svar på hvor mye en original topp makter å levere av luft. Dvs hvor mye hk den KAN levere. Tipper det er mange som får seg et slag i trynet der.

I mars/april en gang blir det en tur på benk med bilen. Bremsebenk=gledesdreper sier de.... Jeg vet ikke jeg......

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørest ut som en god plan det der. Porter du selv, eller får du andre til å gjøre det?

 

Viktig å få flowdata før og etter, så veit du at ikkje det e en drittjobb som er gjort..

 

Har planer om å gjøre noe lignende selv, men pengene går alltid med til andre ting... kansje neste vinter.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

hørest ut som en god plan det der. Porter du selv, eller får du andre til å gjøre det?

 

Viktig å få flowdata før og etter, så veit du at ikkje det e en drittjobb som er gjort..

 

Har planer om å gjøre noe lignende selv, men pengene går alltid med til andre ting... kansje neste vinter.

 

Setter bort porting til en som er skikkelig dyktig og har en pro flow benk. Finish som man ikke finner igjen andre steder. Tar det for 4k. +evt demontering og montering. Tar og 3vinkels kutt på ventiler og seter. Dette blir top droor jobb....!

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tvindal

jeg vet ikke hva som er gjort med den utover dette, var vel 3,8 bars trykk... var sånn n¨år jeg kjøpte bilen og de4t var da sagt at det var 220hk.. kan godt hende det var portet topp osv, hakke peil!

 

bilen gikk iallefall overaskende godt, og andre "trimma" g60'er har skuffet meg voldsomt senere!

 

3,8 bar? Med 1,3 ladetrykk har du da 5,1 bar trykk på dysene. Det tåler de ikke, rart de ikke ble ødelagt?

 

Her er TSR sitt oppsett for 240 hk i Rallye Golf.

 

2,0L blokk 9:1 komp, portet topp med store ventiler, 268/272 kam, grenrør, portet spjeldhus, RS-lader, Rallye-Golf intecooler, 65 mm ladehjul og chip. 63,5 mm eksos

 

Her er G-Tech:

 

Chip, Luftfilter, Laderhjul 65 millimeter, Dr Shrick kamaksel, RS post på Corrado g-lader, RS lader, grenrør Supersprint, Katreplacement Supersprint, Supersprint effektanlegg.

 

Det høy ladetrykket kan også delvis skyldes den dårlige orginal intercooleren på Corrado. Dn sitter dårlig plassert, er liten og har veldig dårlig design på endetankene

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt deler i tillegg men det er uaktuelt å kjøpe i Norge, særlig gjennom andre. Tar inn alt selv.... Bruker alu pakning, ikke kopper. Og en kam som blir særdeles spesiell...

Kunne godt tatt alt hos Erik, men......... Han jeg tar det hos jobber sammen med Erik, og de gjør samme jobben. Skal dessuten gjøre relativt mye selv og. Balansering og slikt tar jeg selv.

Erik mener faktisk (!!) at vi ikke får balansert en rekke motor veiv godt nok på motorverkstedet vårt. PS: Det er greit nok til shaftene på Makilaen som spinner 30.000 rpm.... :cocain:

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

 

Det høy ladetrykket kan også delvis skyldes den dårlige orginal intercooleren på Corrado. Dn sitter dårlig plassert, er liten og har veldig dårlig design på endetankene

 

måler da trykket i manifolden og ikke før IC?

 

og G-tech.... jaja.... er vel mest komisk ja... men den butikken der må vel stenge snart...

 

hadde ikke toyota planer om å vidreutvikle g-laderen og få den mer holdbar og effektiv?

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår