HRC Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by tvindal jeg vet ikke hva som er gjort med den utover dette, var vel 3,8 bars trykk... var sånn n¨år jeg kjøpte bilen og de4t var da sagt at det var 220hk.. kan godt hende det var portet topp osv, hakke peil! bilen gikk iallefall overaskende godt, og andre "trimma" g60'er har skuffet meg voldsomt senere! Jeg kan bekrefte at bilen gikk meget godt. Rå respons, veldig morsom å kjøre. Har prøvd andre G60'er med lik oppgitt effekt, som ikke var i nærheten av denne her. Siter 91 Audi S2 Coupe http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=2777 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Høyt ladetrykk er kke vanskelig å oppnå... Bare å tette igjen den allerede dårlige toppen enda mer det.... Erfaringsmessig er det eksos som må portes på disse. Innsug er som regel ganske bra, men på eksosen er det MYE å hente.. Min skal portes ganske mye på begge. Innsug, eksosmanifold og gasspjeld skal og jobbes litt med. Så skal selvsagt manifolder matches mot topp, og kanaler flowes/matches mot hverandre. Tilslutt skal en kam tilpasses.... Gleder meg! Kan se om jeg får lagt ut før/etter flow diagrammer om et par uker når jeg får toppen tilbake. Vil og få et ca-svar på hvor mye en original topp makter å levere av luft. Dvs hvor mye hk den KAN levere. Tipper det er mange som får seg et slag i trynet der. I mars/april en gang blir det en tur på benk med bilen. Bremsebenk=gledesdreper sier de.... Jeg vet ikke jeg...... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 hørest ut som en god plan det der. Porter du selv, eller får du andre til å gjøre det? Viktig å få flowdata før og etter, så veit du at ikkje det e en drittjobb som er gjort.. Har planer om å gjøre noe lignende selv, men pengene går alltid med til andre ting... kansje neste vinter. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by RSG60 hørest ut som en god plan det der. Porter du selv, eller får du andre til å gjøre det? Viktig å få flowdata før og etter, så veit du at ikkje det e en drittjobb som er gjort.. Har planer om å gjøre noe lignende selv, men pengene går alltid med til andre ting... kansje neste vinter. Setter bort porting til en som er skikkelig dyktig og har en pro flow benk. Finish som man ikke finner igjen andre steder. Tar det for 4k. +evt demontering og montering. Tar og 3vinkels kutt på ventiler og seter. Dette blir top droor jobb....! Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Vist du har vert inne på t-4-e forumet, så har du kansje merka at der er en som kaller seg EBB.. Han veit ka han snakke om, og leverer gode resultater.. det blir nok han som får jobben når den en gang kommer. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Erik (EBB) bor i Hillevåg. Vil du ha nummeret og mail adressa...? Sender mitt til en annen kar, men erik tar siste finish og flowmåling.... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by tvindal jeg vet ikke hva som er gjort med den utover dette, var vel 3,8 bars trykk... var sånn n¨år jeg kjøpte bilen og de4t var da sagt at det var 220hk.. kan godt hende det var portet topp osv, hakke peil! bilen gikk iallefall overaskende godt, og andre "trimma" g60'er har skuffet meg voldsomt senere! 3,8 bar? Med 1,3 ladetrykk har du da 5,1 bar trykk på dysene. Det tåler de ikke, rart de ikke ble ødelagt? Her er TSR sitt oppsett for 240 hk i Rallye Golf. 2,0L blokk 9:1 komp, portet topp med store ventiler, 268/272 kam, grenrør, portet spjeldhus, RS-lader, Rallye-Golf intecooler, 65 mm ladehjul og chip. 63,5 mm eksos Her er G-Tech: Chip, Luftfilter, Laderhjul 65 millimeter, Dr Shrick kamaksel, RS post på Corrado g-lader, RS lader, grenrør Supersprint, Katreplacement Supersprint, Supersprint effektanlegg. Det høy ladetrykket kan også delvis skyldes den dårlige orginal intercooleren på Corrado. Dn sitter dårlig plassert, er liten og har veldig dårlig design på endetankene Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Hvorfor tar du ikke alt hos Erik? 4k var ji ikkje så gale.. men så kommer vel kopper pakning, APR bolter, CAT kam osv i tillegg.. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Det kommer litt deler i tillegg men det er uaktuelt å kjøpe i Norge, særlig gjennom andre. Tar inn alt selv.... Bruker alu pakning, ikke kopper. Og en kam som blir særdeles spesiell... Kunne godt tatt alt hos Erik, men......... Han jeg tar det hos jobber sammen med Erik, og de gjør samme jobben. Skal dessuten gjøre relativt mye selv og. Balansering og slikt tar jeg selv. Erik mener faktisk (!!) at vi ikke får balansert en rekke motor veiv godt nok på motorverkstedet vårt. PS: Det er greit nok til shaftene på Makilaen som spinner 30.000 rpm.... :cocain: Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 hehe.. problemet blir nok heller å få montert den i baalansebenken, eventuelt få låv til å gjøre det... Skal du opp mye med turtallet da, siden du vil balansere? Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Skal i utg punktet ikke opp i det hele tatt. Vi har vel balansert en 50-60 rekkeveiver der før, senest en BMW E30 6er i går. Den var nesten 20gr ute. Skal man ta V må man selvsagt ha vekter, men rekke går fint som smør. Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by Polo Classic Det høy ladetrykket kan også delvis skyldes den dårlige orginal intercooleren på Corrado. Dn sitter dårlig plassert, er liten og har veldig dårlig design på endetankene måler da trykket i manifolden og ikke før IC? og G-tech.... jaja.... er vel mest komisk ja... men den butikken der må vel stenge snart... hadde ikke toyota planer om å vidreutvikle g-laderen og få den mer holdbar og effektiv? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 var ikke det mercedes det da, men så valgte de den mindre effektive Eaton laderen.. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Balansering: Så det er bare for å vere sikker på at alt er i balangse altså? så du ikke sliter lagrene mer enn nødvendig.. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Det kan skje mye rart hvis veiva er ute av balanse. Poenget var nå egentlig mest at han ikke trodde det ble bra nok... Den har jeg stooore problemer med å svelge.....;) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.