Sinko Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Jeg sliter... enkelt og greit låsebolten vil ikke løs og umbrakoen bare koser seg inni der og vil ikke ta tak.. det er veldig lite å få tak i inni der med umbrakoen, så lurer jeg da på om det er noen som har noe tips til hvordan jeg kan få ut bolten? takker for svar =) Siter VW Golf 1.8=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Det er ikke noe umbrako der?? :( så hva prøver du å løsne? Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Calipperen sitter på noen modeller fast med unbraco skrue i calipper holderen. Eneste tisp, rens hode skikkelig slik at bitset kommer skikkelig i bunn, slå litt med hammer på den, både for å få den i bunn og for å kanskje løsne litt rust som er på gjengene, og bruk skralle eller muttertrekker for å få de ut. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiitfire Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 Jeg sliter... enkelt og greit låsebolten vil ikke løs og umbrakoen bare koser seg inni der og vil ikke ta tak.. det er veldig lite å få tak i inni der med umbrakoen, så lurer jeg da på om det er noen som har noe tips til hvordan jeg kan få ut bolten? takker for svar =) Sleit med det samme selv for noen år siden rett etter at jeg kjøpte min 3'er. Umbracohodet var avrundet av forrige eier. Tror det endte opp med at jeg fikk den ut ved hjelp av rørtang. Det kan også gå ved å banke inn en litt større torks-bits og få skruvet den ut på den måten. Nye skruver får du kjøpt på møller for noen mynter. Lykke til Siter 1967 VW boble Cabrio *Solgt* 1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt* 1996 VW golf MK3 TDK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sinko Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 ok, takk for tips... så er det vel bare å prøve, kan jo ikke kjøre før jeg får bytta så =P hvis ikke blir det alt for mye å bytte Siter VW Golf 1.8=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Skaff ei torx-pipe av bra kvalitet som er litt større, bank den skikkelig inn, så klan du løsne, så lærer du deg og bruke skikkelig verktøy neste gang. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Om det ikke er tak med umbrakoen, kan jo komme an på om størrelsa er i tommer eller mm. Har og flere ganger opplevd at en nøkkel fra et visst sett var mindre enn en fra et annet sett. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sinko Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 enda et antagelig godt tips=P takk Siter VW Golf 1.8=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg