Gå til innhold

BMW 5 serie E39 kjente feil/mangler

Ranger emnet


Bassen67

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer og gå til innkjøp av en brukt 5 serie fra 96 - 2003 med bensinmotor. Er det noen her inne som vet om det er en spesiell alder/km.stand som jeg bør ungå med tanke på at det oppstår mange feil og mangler? Hvordan er de med tanke på rust? Jeg hadde en gang en audi 100 og den fikk jeg utrolig mange feil på når den begynte å nerme seg 100000 km. Dette vil jeg gjerne unngå?

Endret av Bassen67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den som har mest peiling på bmw, men en kompis har en bmw 525 2001 faceliften. Den har gått ca 250 000, men dette er langkjøring av forrige eier. Han har vel hatt den i ca 10 mnd, og har kostet på mange tusen. Ble feil med abs og antispinn, noe annet elektronikktull og nå sist sprekk i radiator.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-serie E39 er gode biler, ingen tvil om det.

 

Ikke skyt meg om jeg er litt off, er alt for trøtt...

 

Først, link til svensk side, står en del om kjente feil og mangler: Feil/mangler E39

 

Ville holdt meg unna 96-modellene, mtp barnesykdommer osv, uten at jeg mener at 96-modellene er dårlige.

Men er ofte sånn med BMW, som med alle andre biler, at bilene blir stadig bedre i løpet av sin produksjonstid.

Fortrinnsvis om pengene strekker til, så er det ikke dumt å kjøpe en fra modellåret 2001(bygget sent i 2000 og nyere), da disse har oppdatert elektronikk.

E39 fra før dette er ikke dårlige biler, langt ifra! Så man må ikke henge seg helt opp i årsmodell. Bilen var noe av det beste i klassen når den kom.

 

Ellers kom nyere motorer på denne tiden(2001 mod), samt faceliften med blandt annet de kjente angeleyes'ene.

Ny navi med større skjerm kom og. Nå er jeg ikke helt sikker, men tror xenon ble omtrent standard rundt '99/00.

 

At tidligere eiere slavisk har fulgt oljeskift intervaller er jo et must, mener jeg.

En annen ting å tenke på er at slitasjedeler begynner å slites en del når bilen er noen år / har moderat km-stand.

Er en fordel at litt har blitt skiftet før, ellers kan det bli dyrt i lengden. I hvertfall om du har litt hissig kjørestil(som meg.)

KM-stand er ikke noe å henge seg alt for mye opp i heller, så sant bilen er godt tatt vare på!

 

Så og si alt jeg har måttet bruke penger på har vært fullstendig selvforskyldt grunnet idioti. Eneste unntaket er radiator, som sprakk litt(se tråden om min bil for bilder).

Jeg vet folk har hatt diverse problemer, ikke ofte og ikke alle, men det har som oftest vært relativt små ting. Skitten/nedsarvet abs-sensor kan være nok til å tulle ting litt til.

 

Bare noen raske tanker på morgenkvisten!

Lykke til med bilkjøp, du blir nok ikke skuffet! :)

Jeg er selv en kjempefornøyd eier av en 2002 mod 530i ;)

 

Her er litt oversikt over modellene:

Modellguide E39

Endret av Zikonian

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår