DidrikHA Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Lurte på hvordan man eventuellt kan få bort ettertenning i min 1985 golf 2 forgasser? I det jeg har vridd nøkkelen og tatt nøkkelene ut av tenninga får jeg ettertenning. akkurat som om bilen starter på nytt for så å slukkes. noen som vet hvordan man blir kvitt dette? Takker for alle svar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 fyll 98.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Sjekk om du har feil gradetall på tenpluggene dine, eller mest sannsynlig feil innstilt tenning ;) Skal vel på tomgang være 18 grader fØD på din med vakuumslangen på? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 hvis tomgangen din er litt høy har dette lett for å skje. ikke uvanlig at noe av allt vakumstyret på disse gasserne får litt hikke. blir tomgangen for høy kutter ikke forgasseren bensinen når du skrur av motor og du får ettertenning.... Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DidrikHA Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 ok, ja stemmer at tomgangen er litt høy, så får skru den litt ned og sjekke da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 (endret) Er ikke mulig å justere bare tomgang på disse, den justerer seg selv. Hvis tomgangen din er for høy så er det en eller flere komponenter som er defekte på forgasseren. Du kan starte med å sjekke sikringene nr. 17 og 18 i sikringsboksen, så kan du sjekke at vannslangene som er på høyre side av forgasseren er varme når motoren er varm. Så kan du sjekke at alle vakuumslangene er på plass og intakte.. Med panseret åpent, slå på tenningen og lytt etter et høyt klikk fra motorrommet. Hvis alt dette er ok, så tar du av vokstermostaten, kaster den i en kasserolle og koker den, hvis pinnen i midten av elementet flytter på seg så er den iorden, hvis ikke må du ha en ny termostat. Prøv dette først.. Edit: Jeg tar det for gitt at du fyller 98oktan som det står merket i tanklokket.. Endret Juni 16, 2009 av B.T.i Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.