L&D Skrevet Januar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2004 Hva har folk gjort når de har turboladet golf1??? Er foreløpig snakk om en 1500 med lavt ladetrykk??? Lurer på hva som er blitt gjort med kompresjonen, ekstra toppakning? eller er det andre lure triks? Noen som har brukt andre gassere enn orginalt? hvilke? har hørt det kan bli vanskelig med de orginale gasserne. Alt som er gjort og alle deler som er brukt er interresant å høre om... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 Gankse tåpeleg motor å starte med men... kompresjon mellom 8 og 9 er greit, veit ikkje kva som er org. tjukkere pakning senker komp. Eksosmanifold kjøper du eller bygger(om) sjøl. Downpipe må bygges. Forgasseren må byttes til trykkforgasser eller settes før turbon(sistnevnte kan ikkje kombineres med IC) Tenningen blir og feil, kan koble fra vakuumklokka og kjøre uten den. Og med alt dette dillldallet går den likevel ikkje bedre enn ein gti... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 Originally posted by L&D Hva har folk gjort når de har turboladet golf1??? Er foreløpig snakk om en 1500 med lavt ladetrykk??? Lurer på hva som er blitt gjort med kompresjonen, ekstra toppakning? eller er det andre lure triks? Noen som har brukt andre gassere enn orginalt? hvilke? har hørt det kan bli vanskelig med de orginale gasserne. Alt som er gjort og alle deler som er brukt er interresant å høre om... snakk med Lethal her på forumet. Han har gjort dette selv! Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L&D Skrevet Januar 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 Er enig i at det ikke er den mest gunstige motoren å starte med, men det er heller ikke poenget, det er kun ment som et lite test prosjekt før vi evt. begynner med et mer seriøst turbo-prosjekt. Om den ikke går noe bedre enn en gti betyr ikke så veldig mye... Turbo m/manifoil koster oss ca. 100-200kr så det er ikke snakk om å legge så mye penger i det heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
springbrett Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Hvor får du tak i turbo med manifoild da? Fra GTD? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelman Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Spør Lethal, han har gjort dette... Siter -98 BMW Touring M-Sport -87 Golf MK2 - Solgt -82 Fiat 127 Sport - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 turbo og manifold fra caravelle td... er på jakt etter en gasser om tåler trykk, eller en gti motor... evt bare komplett manifold med dyser og hjerne fra gti... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Det du trenger er: Innsug og eksos manifoil fra en Turbo Diesel golf t-stykke Turbo ( fra golf td eller lignende) Kontruere no rør og greier Bunnpanne fra golf turbo diesel vips du har en golf mk1 turbo :D Gjorde dette selv og det gikk rimelig fælt.. Ladet 0.6 på min orginale 1,5l og det gikk som et uvær, tror nok du tar gti`n hvertfall :D Er ikke noe som holder veldig lenge, og du må passe på å ha en ganske ny eller bedre clutch, siden min var slitt og slurra når det begynnte å dra skikkelig.. Sjekk prosjektsidene på http://www.akutt-galskap.com der står det en del om hvordan jeg gjorde det.. her er også en tråd om prosjektet: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=11634&highlight=golf+mk1+turbo Bare å sende en PM eller noe hvis det er noe mer du lurer på ;) Mvh Lethal Et par bilder fra når den var ferdig.. ikke veldig pent men det funka ;) Laget nytt eksosanlegg med sidepipe :D Strak 2" fra turboen sørget for fin lyd :D Turotrykks måler er jo et must Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Ja, her sett dette prosjektet ditt... så det etter at mitt var påtenkt... var inne på tanken om å gjøre som deg, og sette gasseren før turboen, men har bestemt meg nå for å få tak i innsprut eller trykkgasser... tenkte også eg skulle senke kompen litt ved å grave litt i stemplene og modde forbrenningskammeret litt... så får vi se kordan det går når eg trør motoren i... står en 1,1 i bilen no, så alt hjelper... satser på å kjøre fra gti med min kommende 1,5tic:D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Originally posted by Z10an Ja, her sett dette prosjektet ditt... så det etter at mitt var påtenkt... var inne på tanken om å gjøre som deg, og sette gasseren før turboen, men har bestemt meg nå for å få tak i innsprut eller trykkgasser... tenkte også eg skulle senke kompen litt ved å grave litt i stemplene og modde forbrenningskammeret litt... så får vi se kordan det går når eg trør motoren i... står en 1,1 i bilen no, så alt hjelper... satser på å kjøre fra gti med min kommende 1,5tic:D :D :D Lykke til! Dette tror jeg nok også holder litt bedre.. Jeg har planer om etterhvert å lage en kobber-topp pakning, siden dette vil tåle høyere trykk.. Kanskje noe du burde gjøre oxo ? Jeg ble hvertfall veldig positivt overrasket over hvor bra turboen sånn jeg laget den, funka! Det var skikkelig morro :D Bunna girkassa rimelig kjapt da.. hehe.. hvertfall i forhold til før ;) Lykke til.. legg gjerne opp noe bilder og info om hvordan prosjektet bærer i vei ! Mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 skal ordne d vettu... bare pass på å få med deg hvordan du skal ettertrekke toppboltene ved bruk av kobberpakning... har hørt det en gang, men det har seff gått i glemmeboken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-audi gutten Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Vil denne bilen kunne bli godkjent med turbo. Hvis den blir godkjent gjelder det da bare 1500 motor eller kan 1.1 å 1.3 åg bli godkjent?? Siter 1979 Vw Golf 1982 Vw Golf cl 1983 Vw Transporter (aut.) 1985 Audi 100 1986 Audi 100 cc 2003 Audi A3 (bruksbil) ----------------------- x- 1983 Vw Golf Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Er ikke helt med på hva du mener her, men du kan fritt sette i mindre motor enn den som er originalt i bilen... må bare passe på avgassene hvis det er en nyere bil... alt skal i teorien la seg gjøre å å godkjent, bare det er et seriøst byggesett. i prakis er det nok litt verre enn som så... skal man kjøre noe som yter mer enn originalt, må man ha sterkere bremser, muligens skiver bak, i noen tilfeller større bremsekraftforsterker, og ofte et sterkere hjuloppheng... i tillegg må man stort sett ha papirer fra importør på at de delene du har brukt tilfredstiller kravene til bremse-effekt og stabilitet som er krevd for å bruke samme bilen med høyere effekt... blir lett mye mas av sånt noe... svarte dette på spørsmålet ditt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-audi gutten Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Ja det svarte på mitt spørsmål å da har jeg funnet ut at jeg beholder 1.1L inntil videre.. Blir mye stress med å finne fram i papirer så skal jeg begynne så setter jeg heller i en større motor.. Siter 1979 Vw Golf 1982 Vw Golf cl 1983 Vw Transporter (aut.) 1985 Audi 100 1986 Audi 100 cc 2003 Audi A3 (bruksbil) ----------------------- x- 1983 Vw Golf Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 er jo mye samme reglene for det også da, men er gjerne litt vannskeligere å se hvis man ikke har peiling... det er det faktisk ikke mange om har... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.