Gå til innhold

Mistet lappen

Ranger emnet

Vifster

Anbefalte innlegg

Hei håper det er noen som kan hjelpe meg med noen spørsmål her, Var i går innblandet i et uhell der jeg i følge politiet hadde skylden for ikke overholdt vikeplikt. personen i den andre bilen ble sendt til legevakta med smerter i brystet og da sa politiet at de måtte beslaglegge førerkortet mitt på stedet.

Jeg satykket ikke i beslaget og politiet sa saken kom opp i retten innen 3 uker, er det noen som har opplevd same situasjon eller vet hva som skjer videre?, Var det riktig av meg å ikke samtykke? hvor lenge kan jeg miste lappen for dette? Har hatt lappen i 1 år og 11 måneder og er avhengig av lappen i jobben, så er veldig kjipt hvis det blir lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig prosedyre å ta lappen ved personskade, om det ikke er din feil og du har visst stor uaktsomhet så får du den nok tilbake.

Mulig det er vanlig prosedyre, men ikke alle blir fratatt lappen ved personskade. Politiet vurderer nok alvorlighetsgrad av både skade og uaktsomhet først.

Jeg fikk beholde min hvertfall. Og politiet skysset meg hjem til døra kun fordi bilen min var totalvrak. Mens ambulanse skysset personen som kjørte bilen foran, til Legevakta for nakkesjekk.

Rimelig flaut, men endte heldigvis bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lappen i 1 år og 11 måneder og er avhengig av lappen i jobben, så er veldig kjipt hvis det blir lenge

Dette stemmer nok ikke. I jobben er du kanskje avhengig av bil, men neppe avhengig av lappen. Du blir nok uten førerkort noen måneder, men ikke la det stoppe deg. Bilen går like fint om føreren har førerkort eller ikke.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satykket ikke i beslaget og politiet sa saken kom opp i retten innen 3 uker, er det noen som har opplevd same situasjon eller vet hva som skjer videre?, Var det riktig av meg å ikke samtykke?

Med mindre politiet har deg på kamera eller ser med sine egne øyne, IKKE samtykk. går det mer enn 3 uker for dem å ta opp saken får du den tilbake(hvertfall midlertidig).

Satt på med ei kjerring som hadde drukki i min bil her om dan. vi blei stoppa, jeg godtok ikke førerkortbeslag. regner med å hente lappen på mandag :)

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider