Gå til innhold

opel vectra b 2000 mod.

Ranger emnet


te-noer

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har peiling på hvorfor tomgngen er altfor høy når bilen blir startet? Det skjer både når motoren er kald og varm. Må trå til gasspedalen litt for å få riktig turtall igjen.

Håper noen vet noe om dette?:confused:

 

dette er sikkert kaldstarts enheten som trer i kraft..

skjer dette når motor er skikkelig varm også?

i så fall ville jeg ha sjekket om det var en gasswire som er for stram eller en retur fjær som har hoppet av..

 

NIGHTCD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er sikkert kaldstarts enheten som trer i kraft..

skjer dette når motor er skikkelig varm også?

i så fall ville jeg ha sjekket om det var en gasswire som er for stram eller en retur fjær som har hoppet av..

 

NIGHTCD

Ja, det skjer om motoren er skikkelig varm og. gasswire og fjær ser også ut til å være iorden. vakuum systemet er sjekket og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekket med startgass? (ypperlig til å feilsøke etter vakum lekkasjer)

 

kan være at tomgangmotoren er begynt å henge litt...

kan kanskje rengjøre denne . :-)

Ja, men på den typen gasspjeldhus jeg har nå er det ikke mulig og åpne tomgangstiller, da denne er integrert i speldhuset. Startgass er også prøvd i søken etter lekkasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på en ting.. har du sjekket kontakten fremme med luftfilter boksen? der skal det stå en enhet som regulerer luft tilførselen til bilen.

der er det også en ledning tilkoblet..

ja, den lurer jeg litt på om kan være helt i form, for når tomgangen er høy så pleier jeg å dra av den ene vakumslangen og venter litt med å sette den på igjen da er tomgangen normal igjen. Iallefall for en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner denne tråden litt jeg..

Merka at vectraen var noe ustabil på tomgang, pendler mellom 750 og 1000 rmp, kan det han noe med at jeg ikke har bakerste lydpotte?

 

vil tro det har litt med det å gjøre.. da den ikke har rett mottrykk i eksosanlegget..

 

det kan også være en vakum ledning eller tomgangsregulator..

(ville ha sjekket litt etter vakumlekkasjer først)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår