Gå til innhold

opel vectra b 2000 mod.

Ranger emnet

te-noer

Anbefalte innlegg

jeg tok en titt etter den nå, men det er bare luftmengdemåleren på den slangen. søkte også etter kaldstartventil på nettet men uten resultat. du er sikker på at det heter det, eller? får ingen feilmeldinger på bilen heller.

det kan være luftmengde måler, men da ville bilen gått dårlig..

tenkte mer på tomgangs regulerings ventil ->

14802.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har mange gode forslag, men ville det ikke blitt feilmeldinger hvis sånne komponenter var dårlige?

den du viser bilde av trur jeg ikke at jeg har på min motor. hvor sitter den?

er desverre ikke alltid det dukker opp feilmelding selv om det er problemer med en komponent..

hvordan leser du ut feilmeldinger på din bil =?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tennes en oransje lampe (motorlampe) i dashbordet. iflg. verksted skal feil ved bilens motorkomponenter gjøre at lampen tennes.

men jeg byttet om vakumslangene på tankutluftingsventilen og da ble den jevnere. håper bare ikke det er forbigående slik det pleier være.

det kan være at din bil har hatt dette lyset på en eller to ganger, det behøver ikke stå og lyse konstant..

du kan lese ut feil på din bil ved hjelp av blink i det oransje lyset i dashboardet.. du kan lettere da finne ut om det er feil på din bil.. eller du kan bruke verktøy for å lese ut feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok riktig at motorlampa bare blinker til ved feil. men verksted må koble til diagnoseapparat for å få lest av feilkode for så å gå inn i program på pc og lese ut hva slags komponent som er gåent.

det behøves ikke å leses ut ved diagnose utstyr.. en kan leses ut ved hjelp av blink i dashboard. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider