Gå til innhold

Skifting til S-line..+ div oppgradering av orginal Audi 8E

Ranger emnet

random4k

Anbefalte innlegg

Hey

Jeg skal skifte til s-line spoilere fram å bak.

Jobber hos møller så jeg fikk de veldig rimelig. Jeg har en audi 8e sedan sølv. 2001 mod. Jeg har akkurat lakkert fangerne helt ned, skjørtene og alle svarte deler utenfor bilen i sølv. Dette ble veldig fint. Skulle slipe ut alle steinsprut i panser, etter det ble grunnet så skulle jeg rive av maskeringa så fant jeg ut at fugen på baksiden mot vinduet hadde rustet opp. Veldig frustrerende, så jeg gikk til sjefen å han sa at dette var garanti så der kommer nytt panser.

Jeg har lakkert alt tre interiør matt svart slik at det står i stil med resten av bilen.

Spoiler på bakluka er lakkert å limt på. Ble veldig bra

Skal prøve å få lastet opp noen bilder til dere.

Fikk foresten pris på S-line emblem på listverket på utsiden av bilen, møller skulle ha 305 kroner stykket. Rimelig, men jeg fant heldigvis meg et par hos en oppretter lærling ;D Penger spart er penger spart.

I morgen skal jeg bytte over spoilerne. så får vi se om det blir bra, håper det.

bilder kommer ettervært. Har foresten noen deler som skal bort, kan gies bort billig eller lakkeres i en annen farge men da blir det et lite tilegg i pris!

Kom med forslag & feedback

Endret av random4k

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rette forumet å legge ut salgstråd i;) Legg den heller inn "på Kjøp & Salg".

Leser en av moderatorene dette så vil tråden bli slettet og du vil få en advarsel.

Les reglene.:)

Just a warning :pimp

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rette forumet å legge ut salgstråd i;) Legg den heller inn "på Kjøp & Salg".

Leser en av moderatorene dette så vil tråden bli slettet og du vil få en advarsel.

Les reglene.:)

Just a warning :pimp

jau jau, men no har d sæ sånn at d e likar å publiser d her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er s-line stylinga montert å det ble fantastisk nydelig. Men en ting jeg lurte på. Er det slikt at S-line operer med en egen grill i panseret? Evt RS4 grillen? hmmm... fant ingen s-line grill hos han delekallen på møller, har ikke sett denne utgaven i s-line heller så jeg er blank!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er s-line stylinga montert å det ble fantastisk nydelig. Men en ting jeg lurte på. Er det slikt at S-line operer med en egen grill i panseret? Evt RS4 grillen? hmmm... fant ingen s-line grill hos han delekallen på møller, har ikke sett denne utgaven i s-line heller så jeg er blank!

Ikke noe egen S-Line grill til panseret nei. Mange som setter på S4 grillen. Men for å få den S4 nedre del til å passe inn i S-Line fangeren må fangeren moddes en del for at det skal bli 100%.

Får ikke orginal RS4 grill til denne da 2.gen kom først som B7 utgave. Men har sett noen styling firmaer selger øvre og nedre grill i RS4 look. Men om den nedre delen da vil passe uten noe mod i en S-Line fanger skal jeg ikke si sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er god fargeforskjell ja, men noe av grunnen er også pga forskjellen på plastikk og vanlig chassis. Uansett om du hellakkerer en bil sølv, beige etc så vil det bli fargeforskjeller på fangerene (alt plastikk materiale.).

Om man ser på NYBIL feks Sølv Audier som står hos Møller, eller generellt som er nylig kjøpt så er det farge forskjell på dem også.

wee:D

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Det er god fargeforskjell ja, men noe av grunnen er også pga forskjellen på plastikk og vanlig chassis. Uansett om du hellakkerer en bil sølv, beige etc så vil det bli fargeforskjeller på fangerene (alt plastikk materiale.).

Om man ser på NYBIL feks Sølv Audier som står hos Møller, eller generellt som er nylig kjøpt så er det farge forskjell på dem også.

wee:D

det du sier nå er det bilselgerne bruker for å "forklare" fargeforskjell mellom fangere og karosseri.

På fabrikk så blir fangere og smådeler lakkert i partier og lagt på lager, når en fanger da skal monteres så kan det være at den ble lakkert en mnd. tidligere og på den tiden så kan fabrikken ha skiftet lakkleverandør. Nettopp pga. at dette og at de handler lakk på bulk :P så kan det bli forskjeller.

har ikke hatt problemer med fargeforskjeller på beige og sølv når jeg flekker ut på tilstøtende deler, men når jeg lakkerer bare en fanger så kan det være vanskelig å matche pga. forskjell på lys inne og ute. :)

beklager for OT.

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider