Gå til innhold

Statens nyeste hjelpemiddel

Ranger emnet


Power 68

Anbefalte innlegg

Nå har staten tatt i bruk et nytt hjelpemiddel i jakten på "ulovlige" trimmede biler. Statens Vegvesen, biltilsynet i Trondheim har tatt i bruk en rullende landevei for å sjekke ut bilen har mere hestekrefter enn oppgitt.

 

I følge Adresseavisen forleden dag har investeringen båret frukter. Det har blant annet blitt tatt en Nissan 200 SX med litt for mye hestekrefter oppgitt. Dette ble dyrt for han som ble tatt.

 

Hva mener dere om det staten har brukt pengene til i Trondheim? Tror dere det vil gjøre det mindre attraktivt å trimme bilene etter dette?... Kjør debatt:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant så sant. Men bilene jeg har er jo eldre enn 10 år, og da gidder ikke folka å loppe meg for mange lappene.

Stemmer vel dette? at etter 10 år så har trimming av bil, ingen HK avgifter?

 

10 år etter førstegangsregistrering i Norge ja. Ingen avgift, men det må stadig vekk godkjennes.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant så sant. Men bilene jeg har er jo eldre enn 10 år, og da gidder ikke folka å loppe meg for mange lappene.

Stemmer vel dette? at etter 10 år så har trimming av bil, ingen HK avgifter?

 

Jeg tror ikke at det påløper noe tilleggsavgift vedrørende trimming av biler som er eldre enn 1996 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår