Gå til innhold

Corsa B drivverk

Ranger emnet

Corsografen

Anbefalte innlegg

Hei. Har et par spørsmål om en Corsa B som har gått 152 000 km. Når bilen stod på støttebukker gikk forhjulene som bare det selv om bilen stod i fri. Når jeg bremset dem med skoen gikk det greit å holde dem igjen. Det er ingen tendenser til at den kryper når den står i fri på flatmark. Er dette normalt eller lurer en (kostbar) reparasjon rundt hjørnet? :confused:

Gir man gass eller slipper den litt brått nøkker bilen og det høres et “klakk”. Konstaterte at det går an å rulle hjulene ganske mye fram og tilbake før dem blir stoppet av giroverføringen, målte ikke hvor langt, men… Igjen, er dette skumle greier eller kan bilen holde et par år til, Hva må eventuelt skiftes for å få dette bort? Takknemlig for alle svar :m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg har samme problemet, men vesentlig lenger enn 3,5 cm - noe omkring 10-15. Ganske mye slark når jeg kjører også, men så har den gått 237.000.

Ikke hatt service på den siden 200.000. :S Burde vel ha det snart?

DynaBel BF2252

Dynabel BF0802

Seas Performance

Seas Performance

Seas SW300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Jeg har samme problemet, men vesentlig lenger enn 3,5 cm - noe omkring 10-15. Ganske mye slark når jeg kjører også, men så har den gått 237.000.

Ikke hatt service på den siden 200.000. :S Burde vel ha det snart?

Fikk et Opelverksted til å se på min. Både klakkelyd og dødgang på min var helt normalt i følge dem, slik også Granada sa :vampire:

Ps. Min har gått 153 000 og ikke hatt service siden 70.000. Men forrige eier gav den likevel et visst vedlikehold.

Endret av Corsografen
Lenke til kommentar
Del på andre sider