nismo21 Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Hei igjen, som sakt jeg skal flytte bilen min men har ikke førerkort. Men jeg har førerkortet på Truck T1 T4 og jeg kjører jo i trafikken med trucken, kan jeg bruke det som førerkort på bil? vet det er 2 forskjellige ting men jeg må flytte bilen min:P hehe Jeg kunne jo lånt en truck og løftet bilen da men det vil bare se dumt ut, og trucken går ikke fortere enn 50Kmt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomandreee Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 det er en grunn for at det er forskjellig førerkort på alt... Så tviler på at du får lov til det jaaaa;) Må nok få deg lappen.. Eller så får du bare flytte den, å satse på du ikke blir stoppet..Sikkert en som kan flytte den for deg! Siter Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D) Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo21 Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 driver å skaffer sjofør til bilen nå, men så fikk jeg litt tvil siden jenta akkurat har fått lappen, kommer til å kjøre som ei snegle, enten det ellers bare satser jeg meg med truck lappen:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 hvis du ikke finner noen med lappen kan du bare gå ut på gaten og spørre noen , helt sikkert noen som vil hjelpe deg Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 om du blir tatt får du sperrefrist på bil-lappen, samt at du mest sannsynlig mister trucklappen og får deg ei bot som garantert ikke smaker.. Få heller mordi ellernoe til å flytte bilen.. Er nok det beste. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Er vel også greit å få med at du ikke har lov til å kjøre truck på veien uten førerkort klasse B (og selv med førerkort får du ikke ha last på trucken når du kjører på vei) Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdavolvo Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Nei du har lov til å krysse vei med truck uten billappen men ikke kjøre langs. Last på trucken kan du ha så lenge du har sikret denne og ikke har lastet mye. Man trenger ikke nødvendigvis å miste retten til å kjøre truck hvis han blir stoppet med bilen, men sperrefrist får du garantert på billappen. Så det alternativet ville jeg ikke gått for. Det må være en jævla feit motvektstruck du har som går i 50? Siter Mazda 6DE 2,0 Advance + Volvo S40 1,8 1997 (kjøpe?...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo21 Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 jepp en stor motvektstruck, ikke elektrisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdavolvo Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Svarte ta! Ustabilt i maxhastighet eller? ;) Regnet med det var diesel med den hastigheten ja :) Siter Mazda 6DE 2,0 Advance + Volvo S40 1,8 1997 (kjøpe?...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Under ti tonn som går i 50? Nå ble jeg nysgjerrig :D Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Nei du har lov til å krysse vei med truck uten billappen men ikke kjøre langs. Last på trucken kan du ha så lenge du har sikret denne og ikke har lastet mye. Man trenger ikke nødvendigvis å miste retten til å kjøre truck hvis han blir stoppet med bilen, men sperrefrist får du garantert på billappen. Så det alternativet ville jeg ikke gått for.Det må være en jævla feit motvektstruck du har som går i 50? Helt korrekt! Dette er noe å være obs på om du kjører mye truck og ikke har Kl. B sertifikat. Du kan kun krysse en vei, ikke kjøre langs. Sjansen for å bli stoppen er vel sansynligvis minimal da politiet ikke har for vane og sjekke truckførerbevis på folk som kjører truck, og jeg har heller aldri hørt om noen som har blitt stoppet for førerkortsjekk langs veien med truck. Men likevel, truckkortet ditt vil du ikke miste om du blir tatt for brudd på veitrafikkloven - selv på truck. Men du vil få sperrefrist for kjøring uten gyldig førerkort. Dette var noe vi snakket om på truckkurset iallfall. Jeg kjører en del truck i jobben fram og tilbake mellom byggene. Noe av dette inkluderer også kjøring langs offentlig vei (30 meter +/-) men har aldri opplevd noe problemer med dette, selvom jeg for tiden er uten førerkort selv (Snart tilbake :)). Sjansen er nok liten, men jeg ville nå heller kjørt trucken langs veien uten førerkort, enn bilen. ;) Mvh Lars Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 Se så feil kan man ta. Tydeligvis litt for lenge siden jeg tok kurset :) Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg