blackbm Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Hei Lurer på å kjøpe en volvo 264 med v8 motor, men trenger en ny bakaksling med sperre og rett utveksling. Lurer på korleis turtallet vert med 3:31 utveksling, girkasse er TH350. Kor mange hester tålar ei slik girkasse forresten? Har søkt endel men fann ikkje svaret på alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 får høyt turtall uansett egentlig så lenge det kun er 3 trinns automat. jeg hadde 3,73 i bakaksel og da hadde jeg over 3 000 på 100. Girkassa tåler alt etter kjøring egentlig, holder fint til 300 hk iallefall :) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blackbm Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Hei takk for raskt svar. Blir iallefall ikkje verre med 3:31 då :P sjølv min suzuki sj med 63 hestar har mindre en 3000 i 100 :P. Skulla hatt eit gir til, kva slags girkasse som er bra då? Blir nok bakaksling først uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 Med 3,31 vil det bli effektivt ca 35 km/h pr 1000 r/min, altså 2000 i 70, 3000 i 105 osv (med forbehold om dekkdimensjon), noe som tross alt kan regnes for relativt behagelig for en bil uten overgir. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 TKO600 f.eks er jo et godt alternativ hvis du har så mye å bruke på girkasse + at det er manuell da.. volvo240v8 hadde jo 1031 med truetrack til salgs for noen dager siden. Hør om han fortsatt har den :) Sparer penger og arbeid på det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 Har fortsatt aksel og har manuell kasse til v8 vis interessant men manuell kassa er ikke noe bedre i forhold til forbruk grunnet 4 gir og samme utveksling på siste giret. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.