Gå til innhold

tekniske spørsmål ang. Corrado

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Helt orginal G60 8v:

0-100 = 8.3 sek

Toppfart = 225 km/t

160 hk v/5600rpm 225 nm v/4000

Har hørt noen rykter om at Corradoen fra 90 og oppover skal veie 100 kg mer enn 89 mod. Noen som kan bekrefte dette? 89 mod veier 1150 kg.

Søk på nettet du finner mye bra.

http://forums.vwvortex.com/

http://www.corrado-club.com/

View.jpg

Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Laderen har et virkelig stygt rykte. Min holdt hele 200 000 km uten å bli overhalt en eneste gang. Og da ble den kjørt 40 000 med trim. Ikke mange turboer som holder like lenge uten overhaling. Men etter det har jeg hatt to kompressorer.. tror jeg fikk en av dårlig årgang av g-tech. Vær oppmerksom på laderen når du kjøper corrado. Det kan bli en dyr affære hvis du ikke følger med. Står litt om feil du burde være ops på en av de sidene jeg sa nettopp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring på en annonse og prøvekjør en da! Min var litt senket med sportsdempere. Du sitter skikkelig lavt og fartsfølelsen er helt enorm. Nesten litt go-cart følelse. Vektfordelingen er forresten 50/50 på g60. Veldig grei på glatta, kom minst like godt opp bakker som baktrekkere med sperr. Men det hadde vel sikkert litt med dekkene også å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styling er vel ikke det vaneligste å få tak i.. Er jo kjempe mange som leverer styling til corradoen for eks. Rieger de har jo iallefall 3 eller 4 bodykit og annet tilbehør så du kunne jo kjøpt rieger katalogen (70 kr på narvesen) eller bare lete litt på internett..

Mvh Fredrik

[x] 2000 Topkart Yamaha 100

1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC

[x] 1987 Fiat Croma Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider