Gå til innhold

Problem med topp 2.2 turbo (AAN)..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Holder på å overhale en topp. Har montert alt igjen nå slik det stod, og alle ventiltrykkerene beveger seg fritt, samt at alle ventilene åpner når jeg presser på dem.

MEN når jeg skal montere inn kammene, (oljer godt i lagerbanene til kammene), står alt BOM fast.. Klin umulig og bevege på kammene.. (snurre dem rundt).. Selv når jeg bare har en av dem skrudd fast..

Hva kan være årsaken her..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Holder på å overhale en topp. Har montert alt igjen nå slik det stod, og alle ventiltrykkerene beveger seg fritt, samt at alle ventilene åpner når jeg presser på dem.

MEN når jeg skal montere inn kammene, (oljer godt i lagerbanene til kammene), står alt BOM fast.. Klin umulig og bevege på kammene.. (snurre dem rundt).. Selv når jeg bare har en av dem skrudd fast..

Hva kan være årsaken her..?

Vil tro du har byttet om på en eller flere av kambukkene dine! Disse må stå på akkurat samme sted, og samme retning som de satt ved demontering. Disse skal vel være nummerert. Hvis du har fulgt nummerne på dem, så kan du prøve å bytte om nummer 6 og 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror det er årsaken?

Har sjekka om bukkene har vært feil flere ganger, men neida.. Har ikke oppdaget noe..

Starter ikke bukk nr 1 på kammen som har reimhjul? Og 6 eller 7 starter fremst igjen på kam nr 2?

Hvilken vei skal tallene peke forresten? Når jeg står på innsugs-siden, skal jeg da lese tallene rett vei?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider